پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله دین پرور

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ، فرارسیدن شب یلدا را بهانه ای برای تقویت سنت حسنه صله رحم دانست که در آموزه های دینی ما نیز بسیار بر آن تاکید شده است.

آیت الله سید جمال الدین دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مساله صله رحم به اندازه ای در روایات ما و کلام ائمه اطهار (ع) مورد توجه قرار گرفته که انسان گاهی احساس می کند یک امر واجبی است مثل سایر عبادات.

وی با اشاره به این که تقویت نهاد خانواده و ارتباطات مردمی به عنوان شاکله یک جامعه پیشرفته اسلامی از جمله ضروریات امروز است، گفت: متاسفانه در روزگار کنونی یک مقدار دید و بازدید های فامیلی و صله رحم کمرنگ تر از گذشته شده که ایامی چون شب یلدا که خانواده ها دور هم جمع می شوند بهانه خوبی است که در راستای تالیف قلوب، به سنت حسنه صله رحم نیز عمل شود.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که این دید و بازدید ها نباید صرفاً یک اعمال فیزیکی ساده باشد بلکه صله رحم می بایست مقدمه ای بر تقویت پیوند های عاطفی و انسانی و اجتماعی باشد و این که در همه حال به فکر حل مشکلات دیگران باشیم و خود را در غم و شادی آن ها سهیم بدانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha