چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فاطمی نیک، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان

حوزه / مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان از تشکیل هسته های حوزوی و دانشگاهی برای تربیت اسلامی دانشجویان در این استان خبرداد و گفت: تربیت اسلامی باید در راس برنامه های حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام فاطمی نیک، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان، ظهر امروز در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان، با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه برای پیشبرد اهداف معنوی و علمی جامعه اسلامی، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید با ارائه برنامه های منسجم و راهبردی، به صورت علمی و عملی نمود پیدا کند، تا شاهد تربیت افرادی مومن و محقق در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه به عبارتی محصول غرب است و باید تربیت اسلامی در دانشگاه در صدر علم آموزی قرار گیرد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز در اهمیت بیان این موضوع فرموده اند"دانشگاهی که در کنار علم تربیت اسلامی نداشته باشد انسان ساز نیست"، لذا توجه به تربیت اسلامی باید در راس برنامه های حوزه و دانشگاه تلقی گردد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در ادامه از تشکیل هسته های حوزوی و دانشگاهی با هدف اشاعه و گسترش تربیت اسلامی در بین جامعه خبر داد و گفت: برای تشکیل این هسته ها نیاز است طلاب و دانشجویان مهذب و نخبه در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی شناسایی شوند و پس از تدوین برنامه های لازم برای تبلیغ بکار گرفته شوند.

حجت الاسلام فاطمی نیک در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه باید بصورت عملی و مستمر ادامه یابد، خاطر نشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید با ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از آسیب های دینی ،اجتماعی و فرهنگی تلاش خود را به کار گیرند.

وی همچنین د از تشکیل کانونهای معرفتی در مساجد متشکل از مربیان حوزوی و دانشگاهی خبر داد و گفت:در تشکیل این کانون ها نیز طلاب و دانشجویان مهذب و توانمند در جهت تعمیق باورهای دینی و گسترش مکتب تشیع در بین نسل نوجوان و جوان جامعه با هدف جذب این قشر به مساجد گام برمی دارند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در پایان با بیان اینکه تحکیم باورهای اعتقادی برای حفظ کیان خانواده نیز از دیگر برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: برای تحقق این اهداف نیز مجمع بانوان ایمانی با شرکت طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد و در آن خواهران به تبیین سبک زندگی اسلامی-ایرانی در بین جامعه می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha