جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: ایجاد و راه اندازی کانون های معرفتی با تعامل دو سویه حوزه و دانشگاه گامی در راستای تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام سید علی موسوی، امروز در نشستی با مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در مدیریت حوزه خواهران استان، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه گامی در جهت دستیابی به اهداف والای مکتب اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حوزه و دانشگاه باید با وحدت رویه در جهت تکمیل برنامه های محوله خود همسو با اسلامی شدن دانشگاه و جامعه حرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این دو نهاد باید در جامعه کاربرد عملی و نمود عینی داشته باشند، تصریح کرد:در صورت انسجام و استمرار برنامه های این دو نهاد در جامعه می توان آثار و برکات متعالی این وحدت را در زمینه های مختلف مشاهده نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: حوزویان و دانشگاهیان باید با استفاده از تجارب طرفین و زمینه سازی جهت افزایش هم افزایی میان نخبگان در جهت تعمیق برنامه های آموزشی،پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی همت خود را به کار گیرند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه باید در مرحله اجرایی قرار گیرد، افزود: اگر بخواهیم در ارائه برنامه های وحدتی این دو نهاد موفق شویم باید برنامه ها دارای خروجی و بازخورد اثر گذار باشند.

وی ایجاد کانون های معرفتی با تعامل دو سویه حوزه و دانشگاه را گامی بلند در راستای تربیت نیروی انسانی مومن و انقلابی برای اسلام و انقلاب برشمرد و ادامه داد: در این راستا تلاش می شود با تأمین کادر تبلیغی مهذب و توانمند بتوانیم برنامه های کانون های معرفتی را اجرایی نماییم.

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز در سخنانی گفت: باتشکیل هسته های معرفتی متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی می توان در اجرای برنامه های اعتقادی و بصیرتی جامعه گام برداشت و هسته های معرفتی نیز با تمام توان با نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه ها و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همکاری لازم را داشته باشند.

خانم عزیزی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز باید در جذب و بکارگیری اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها دقت لازم را بکار گیرند، افزود: در گزینش دانشگاه باید اساتید مهذب، انقلابی و  با اخلاق جذب شوند تا دانش آنان به ارتقاء بینش دینی و معرفتی دانشجویان منجر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha