جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، تربیت طلاب زباندان را خواسته‌ رهبر معظم انقلاب از حوزه انقلابی دانست و بر ضرورت توجه بیش از پیش به این مهم تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، اظهارداشت: خدا را شکر می‌کنیم که امروز طلابی را به لباس مقدس پیامبر اعظم(ص) ملبس می‌کنیم که در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز تحصیل‌کرده و دوران اولیه طلبگی خویش را با جدیت پشت سر گذاشته‌اند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به راه‌اندازی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در نجف اشرف، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و پیشرفتی که در حوزه‌های علمیه خوزستان صورت گرفته، مفتخر شدیم تا شعبه‌ای از مدارس استان با عنوان «مدرسه علمیه امام خمینی(ره)» را در نجف اشرف راه اندازی کنیم و تعدادی از طلاب خوب و ممتاز خوزستانی را جهت فراگیری علوم دینی به آن جا اعزام کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اعزام هیئتی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به نجف اشرف، بیان داشت: به دنبال مطالبی که اینجانب در جامعه مدرسین، پیرامون «حوزه علمیه نجف و هشدارهای احتمالی نسبت به توجه بیشتر به حوزه‌های این شهر» مطرح کردم، هیئتی از مرکز مدیریت حوزه برای دیدار با مراجع، علما و روحانیون با هدف ایجاد الفت و نزدیکی میان حوزه علمیه نجف اشرف و حوزه علمیه قم، اعزام شد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب آنان نیز مواجه شدند.

آیت الله موسوی جزایری، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، تصریح کرد: شما طلاب که قرار است هادیان و پیشوایان مردم در جامعه کنونی باشد، باید نقاط قوتتان را زیاد و نقاط ضعف را کمتر و کمتر کنید تا إن شاءالله آسیبی به ایمان و اعتقادات مردم وارد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، بر لزوم توجه ویژه مدیران مدارس علمیه نسبت به «تربیت طلاب زبان‌دان» تأکید کرد و گفت: آنچه مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن تأکید کرده و هشدار داده‌اند، آموزش زبان عربی فصیح از سوی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه به‌جای زبان انگلیسی است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تربیت طلاب زبان‌دان یکی از خواسته‌های اصلی مقام معظم رهبری از حوزه انقلابی است، تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه کم‌کاری کرده و نتوانسته‌ایم خواسته‌های معظم له پیرامون تربیت طلاب زباندان را برآورده کنند؛ به همین دلیل از شما طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) و دیگر مدارس خوزستان می‌خواهم به این فرمان امام خامنه‌ای لبیک گفته و آموزش مکالمه زبان عربی را فرا گیرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha