سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمدحسین حسین زاده /مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت

حوزه/ مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: ارائه خدماتی آسان و ارزان در بستری مدرن از جمله برنامه ها واهداف این بانک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، محمدحسین حسین زاده در دیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور اظهارداشت: ما بانکی قرض الحسنه، خرد و اجتماعی هستیم و سعی در ارائه خدمات شرعی، آسان و ارزان داریم.

وی افزود: قرض الحسنه بودن را باید در دو بُعد حرفه ای و کیفی بودن آن سنجید. حرفه ای یعنی سپرده و تسهیلات بانک، فقط قرض الحسنه است و از بُعد کیفی باید به مسائل شرعی آن اشاره کرد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت اظهارداشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش بانک مرکزی چند سالی است که دو بانک مستقل و کاملا حرفه‌ای قرض‌الحسنه در کشور شکل گرفته است.

حسین‌زاده ادامه داد: می توان گفت قرض الحسنه دارای بانک شده و ابزارهای بانکی را در اختیار گرفته است. این نهاد می‌تواند در ابعاد مختلف کارآیی داشته باشد، تاکنون درباره قرض الحسنه این موضوع تصور می شد که این بخش تنها برای حل مسائل اجتماعی و یا کارگشایی‌های خُرد در حد درمان، ازدواج و ... است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال ما می‌توانیم کارآیی قرض الحسنه را افزایش دهیم و در جهات مختلف مانند کارآفرینی خُرد و فعالیت‌هایی که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش زیادی را ایفا کند، موثر باشد.

حسین زاده همچنین با اشاره به خرد بودن بانک اظهار داشت: سقف تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت در سراسر کشور 30میلیون تومان است و این خود گویای فعالیت بانک در ابعاد خرد است.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت بانکی اجتماعی است،  بیان داشت: اجتماعی بودن به معنا ی سودمحور نبودن بانک است و تفکر ما برای افزایش سود سهامدار نیست.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: از سال گذشته تاکنون در این بانک ابزار جدیدی به نام بانکداری اجتماعی با هدف ارائه تسهیلات آسان و ارزان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بانکداری اجتماعی، ارائه خدمات به گروه یا جمع مشتریان در بستر بانکداری مدرن است، گفت : بانکداری اجتماعی همانند یک سکه دو روست که یک طرف جمع مشتریان و روی دیگر آن بانکداری مدرن است.

حسین زاده افزود: ایده آل این بانک، ارائه خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد است و برنامه ای برای افزایش شعب در سطح کشور ندارند.

وی بانکداری قرض الحسنه، خرد و اجنماعی و ارائه خدمات شرعی، ارزان و آسان را ابعاد هویتی این بانک بیان کرد و گفت:این ابعاد هویتی خواسته مردم از بانک قرض الحسنه رسالت است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه با اشاره به آمار تسهیلات پرداختی در این بانک افزود : از سال 92 تا امروز حدود 1.5 میلیون فقره تسهیلات با میانگین 8 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 95درصد سپرده های بانک زیر 10 میلیون، 4 درصد زیر 50 میلیون و یک درصد بالای 50 میلیون تومان است که این خود گویای خرد بودن بانک قرض الحسنه رسالت است.

حسین زاده با  اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد جامعه از خدمات قرض‌الحسنه بانک رسالت برخوردار شده اند، افزود: موضوع قرض‌الحسنه برای تمام جامعه شناخته شده است و این موضوع ریشه در فرهنگ و اعتقاد مردم دارد و جامعه با این عنوان کاملا آشنا است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha