سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بزرگترین اتحادیه دانشجویی انگلستان اسرائیل را بایکوت کرد

حوزه/ اتحادیه دانشجویی دانشگاه منچستر، بزرگترین اتحادیه دانشجویی در انگلیس، از جنبش عدم سرمایه‌گذاری و بایکوت اسرائیل حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل برگزاری «حوزه»، در موفقیتی بزرگ برای فعالان همبستگی با فلسطین در انگلستان، بزرگترین اتحادیه دانشجویی در این کشور، به طور رسمی به جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی پیوست. اتحادیه دانشجویی دانشگاه منچستر در آخرین جلسه خود، به حمایت از جنبش تحریم اسرائیل رای مثبت داد.

این پیشنهاد توسط هدی عاموری رئیس جامعه حقوق پناهندگان ارائه شد و رئیس کمیته اقدام فلسطین و کمیته تحریم اسرائیل نیز از آن حمایت کردند. همچنین سه هفته پیش بیش از 15 استاد دانشگاه و 250 دانشجوی انگلیسی در دانشگاه منچستر نامه‌ای را برای حمایت از کمپین فلسطین به امضاء رساندند.

در اطلاعیه کمپین منچستر آمده است: هدف ما ارتباط دانشگاه‌مان با این جنبش جهانی به منظور برقراری عدالت و برابری است. ما از مدیران دانشگاه می‌خواهیم هر گونه رابطه‌ای را با سازمان‌ها و مراکز تجاری صهیونیستی، خصوصا موسساتی را که در نقض حقوق مردم فلسطین دخیل هستند، قطع کنند.

این کمپین به ویژه خواستار فروش سهام 15 میلیون یورویی این دانشگاه در شرکت کاترپیلار است که بلدوزرهای آن‌ها توسط ارتش اسرائیل برای تخریب خانه‌های مردم فلسطین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیانیه دانشجویی اعلام کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها نقض سیاست‌های اخلاقی دانشگاه است که مدعی حذف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرپاگذارنده حقوق بشر می‌باشند.

خواسته دیگر دانشجویان قطع رابطه دانشگاه با دانشگاه اسرائیلی تکنیون است که در صنعت اسلحه و تجارت سلاح‌های رژیم صهیونیستی همکاری‌های ژرفی داشته؛ تسلیحات نظامی این رژیم را فراهم ساخته و نقش وسیعی در جنایات جنگی اسرائیل دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha