جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آفرین ، امام جمعه ویس

حوزه/ حجت‌الاسلام آفرین گفت: دشمنان به‌خوبی از نقش ایران در پیروزی حلب و کمک به ملت های مظلوم آگاه بوده و در تلاش هستند تا از طرق مختلف همچون تحریم‌ ، انتقامشان را از ملت ایران بگیرند؛ اما بدانند که هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

حجت‌الاسلام محمدعلی آفرین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آزادسازی حلب را یکی از هدیه‌های الهی به امت اسلامی تعبیر کرد و اظهار داشت: همان‌طور که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد به‌واقع شهر حلب را نیز خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری مجامع بین‌المللی، گفت: بیش از ۴ سال مدعیان حقوق بشر که به‌عنوان کمک به مردم سوریه وارد این کشور شدند و با استفاده از تجهیزات نظامی، جنگی و بهره‌گیری از مزدورانی از کشورهای جهان قصد براندازی حکومت مردمی سوریه را داشتند، به لطف پروردگار و با کمک رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی راه از پیش نبرده و نتوانستند به اهداف نهایی خود دست یابند.

این تحلیلگر حوزوی، از اقدامات وحشیانه گروهک‌های تکفیری در سوریه سخن گفت و افزود: تروریست‌ها در طول این سنوات چهارساله حملات وحشیانه زیادی به مردم سوریه وارد کرده و زنان و کودکان بی‌گناه را قتل‌عام کردند اما مردم سوری با اتحاد، وحدت و ایستادگی توانستند بر دشمنان فائق آیند و به پیروزی رسند.

حجت‌الاسلام آفرین، پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سوریه را ضربه مهلکی بر پیکر دشمنان دانست و تصریح کرد: پیروزی در عملیات آزادسازی این شهر مشخص می‌کند آن جبهه بزرگ جهانی که آمده بود یک ملت مظلوم و جبهه مقاومت را تحت انواع فشارها قرار دهد در آستانه شکستی بزرگ و فراموش ناشدنی است.

وی بابیان اینکه آزادسازی شهر حلب، آغاز خوبی برای رهایی دیگر شهرهای اسلامی از چنگال غارت و چپاول گروه‌های تکفیری است، گفت: اگرچه انتظار می‌رود که دشمنان انتقام این پیروزی سخت را با ظلم و جنایت به مردم مظلوم یمن از امت اسلامی گیرند، اما إن‌شاءالله آزادسازی شهر حلب آغازی برای رهایی دیگر شهرها و ممالک اسلامی از چنگال ظلم و ستم است.

این تحلیلگر حوزوی، آزادی حلب را پیروزی اسلام بر کفر دانست و افزود: همان‌طور که کفر افرادی از ملیت‌های مختلف را برای تسخیر کشورهای اسلامی دور خویش جمع کرد، ایران اسلامی نیز توانست ملیت‌های مختلف و مسلمان را به‌صورت واحد برای مقابله با گروه‌های تکفیری گرد هم آورد و به پیروزی رسند.

حجت‌الاسلام آفرین در ادامه به نقش بی‌بدیل ایران در آزادسازی شهر حلب اشاره کرد و گفت: دشمنان به‌خوبی از نقش ایران در پیروزی حلب و کمک به ملت های مظلوم آگاه بوده و در تلاش هستند تا از  طرق مختلف همچون تحریم‌ انتقامشان را از ملت ایران بگیرند؛ اما  بدانند که هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

وی با تأکید بر اینکه ایران پیش‌قراول کشورهای جهان در مبارزه با تروریست است، خاطرنشان کرد: کمک‌های ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی، او را به‌عنوان پیش‌قراول کشورهای جهان در مبارزه با تروریست قرار داده و خوشبختانه این مسأله نگاه ملت‌های جهان را نسبت به حقانیت ایران بر کشورهای استعماری و استکباری تغییر داده است.

این تحلیلگر حوزوی به تأثیرات داخلی این پیروزی در سوریه اشاره کرد و گفت: پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، روحیه جدیدی در مردم و ارتش سوریه ایجاد کرده و در نقطه مقابل نیز اعتمادبه‌نفس و امید در جبهه تروریسم‌ها را کاهش داده است و به لطف خداوند متعال إن‌شاءالله نابودی کامل آنها نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

حجت‌الاسلام آفرین، در پایان بابیان اینکه آزادسازی حلب و همچنین فتوحات به‌دست‌آمده در موصل، به معنای شکست طرح‌های بسیار بزرگ آمریکاست، اظهارداشت: اگرچه این روزها، شاهد تبلیغات بسیار گسترده‌ای از سوی شبکه‌ها آمریکایی، ترکی و عربی علیه جبهه مقاومت اسلامی هستیم؛ اما إن‌شاءالله محدوده پیامدهای آزادسازی حلب بسیار فراتر از سوریه و منطقه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha