شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اجرای ۴ برنامه محوری عمامه گذاری طلاب در خوزستان، گفت: نخستین برنامه در شهر الوان، دومین مراسم در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج)، سومین برنامه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و آخرین جشن تلبس نیز در مدرسه علمیه امامزاده فضل(ع) بهبهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم‌های تلبس طلاب مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: پس از برگزاری دوره‌های تلبس و مصاحبه‌های حضوری، بیش از ۱۰۰ طلبه خوزستانی، مجوز شرکت در برنامه تلبس و پوشیدن لباس مقدس روحانیت را کسب کردند.

وی با بیان اینکه کلیه مراسم‌های عمامه گذاری طلاب، در ایام ربیع الأول صورت می‌گیرد، گفت: تا امروز ۲ مدرسه علمیه جشن عمامه گذاری طلاب را برگزار کرده و إن‌شاءالله در روزهای آینده نیز شاهد برگزاری دیگر مراسم‌های تلبس در سطح استان خوزستان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام منصوری، با بیان اینکه در اهواز قریب به ۴۰ طلبه مجوز پوشیدن لباس مقدس روحانیت را کسب کرده‌اند، افزود: این تعداد نفرات از مدارس علمیه ولی‌عصر(عج)، امام خمینی(ره)، فاطمیون و دارالعلم هستند که إن‌شاءالله دومین برنامه محوری امشب در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

کارشناس تهذیب حوزه علیه خوزستان، سومین مراسم تعمیم طلاب مدارس علمیه اهواز و برخی از شهرستان‌ها را در مدرسه علمیه امم صادق(ع) این کلان‌شهر عنوان کرد و گفت: در این مراسم که با حضور آیت‌الله موسوی جزایری برگزار می‌شود، علاوه بر طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع)، طلابی از دو مدرسه شهرستان هفتگل و رامهرمز نیز، به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد.

وی در پایان، با بیان اینکه چهارمین مراسم عمامه گذاری، در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: اگرچه مدارس علمیه دیگری نیز مجوز برگزاری مراسم‌های تلبس را دریافت کرده‌اند اما در حال حاضر چهار برنامه اصلی در سطح استان خوزستان برگزار خواهد شد که آخرین آن، در بهبهان بوده و در مراسمی باشکوه ۷ طلبه لباس دین را بر تن کرده و مسیر هدایت جامعه اسلامی را در پیش می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha