سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پایان نامه نویسی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی چندان تناسبی با نیازهای روز جامعه ندارد.

دکتر محمد رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که تولید علم و تحقق جنبش نرم افزاری یکی از نیازهای کلیدی کشور و نظام اسلامی ماست، اظهار داشت: باید این تولید علم بر اساس نیازها و اقتضائات امروز انجام شود تا در نهایت این امر بتواند باعث گشوده شدن گرهی از مشکلات کشور شود.

در حال حاضر ما چه در حوزه و چه دانشگاه با انبوهی از پایان نامه هایی روبرو هستیم که شاید بخش قابل توجهی از آن ها متناسب با نیازهای روز نباشد و این ایراد جدی امروز کشور است.

وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر قوه قضاییه صراحتاً اعلام می کند که با ده هزار مساله حقوقی و فقهی روبروست که هنوز برای آن پاسخ روشن و یک راهکار قوی ندارد که باید نخبگان حوزه و دانشگاه در این خصوص وارد عمل شوند و به استخراج دیدگاه اسلام با کار تحقیقاتی و پژوهشی بپردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر ضرورت نیازسنجی و اولویت گذاری در فعالیت های علمی و پژوهشی گفت: ما برای تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی قبل از هر چیز باید به شناخت و درک درست جامعه برسیم تا بعد ببینیم که این علوم انسانی فعلی قرار است چه مشکلاتی از جامعه و کشور را حل کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته طبعاً می بایست در راستای تحول در علوم انسانی با دغدغه مندی ، احساس مسئولیت داشت به این معنا که هر فرد یا نهاد و سازمانی بخشی از کار را عهده دار شود تا بتوان به حل بخشی از چالش هایی که نظام و جامعه ما با آن ها مواجه است، اُمید داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha