جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان و مسیحیان انگلیس به کمک بی‌خانمان‌ها شتافتند

حوزه/ مسلمانان و مسیحیان لندن با همکاری هم به کمک مردم آسیب‌پذیر و بی‌خانمان در کریسمس شتافته و برای آن‌ها غذا و بسته‌های پناهگاهی فراهم ساختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، مسلمانان و مسیحیان شهر لندن با همکاری یکدیگر به کمک مردم آسیب‌پذیر و بی‌خانمان‌های انگلستان در کریسمس شتافته‌اند. سازمان‌های خیریه از جمله مدد مسلمان، بنیاد الخیر، استریت لیتز و کلیساهای سرتاسر لندن تلاش دارند تا برای بی‌خانمان‌ها غذا و بسته‌های پناهگاهی خصوصا در کریسمس فراهم کنند که بسیاری از مغازه‌ها و مراکز عمومی تعطیل هستند.

در این راستا بیش از یکصد فرد بی‌خانمان در مهمانی شام کریسمسی که توسط این گروه‌های خیریه تشکیل شده بود شرکت کردند.

در کنار فراهم‌ ساختن غذای گرم، ایجاد بسته‌های پناهگاهی از دیگر کمک‌های این سازمان‌های خیریه بود. بسته‌های پناهگاهی شامل کیسه خواب، ظروف چند منظوره و شماره تماس‌هایی بود که بی‌خانمان‌ها در صورت نیاز و در شرایط اضطراری می‌توانستند با آن‌ها تماس بگیرند.

سیدحسین، مدیر بنیاد الخیر می‌گوید: اسلام به ما مسلمانان می‌آموزد که نباید تا زمانی که همسایه گرسنه‌ای داریم، با شکم سیر سر بر رختخواب بگذاریم. ما با اعضای گروه‌های دیگر فعالیت داریم تا نشان دهیم که مسلمانان اهمیت می‌دهند و می‌خواهیم مشکلات همه را برطرف سازیم.

کریس هچ، کشیش پرسبیتری از گروه مسیحیان نیز می‌گوید: ما می‌توانیم باورهای متفاوتی داشته و باز هم با یکدیگر کنار آمده و در شیوه خدمت ما به جامعه خصوصا فقرا، اتحاد وجود دارد.

وی افزود: این پروژه به ما نشان داد که گروه‌های مذهبی و اعتقادی مختلف می‌توانند برای کمک به نیازمندان دست به دست هم دهند.

آمار بالای بی‌خانمان‌ها در انگلیس

جهانگیر ملک، رئیس خیریه مدد اسلامی می‌گوید: ما از تعداد بالای بی‌خانمان‌ها در لندن شوکه شدیم. من عادت دارم این بسته‌ها را در کشورهای مختلف میان مردم توزیع کنم ولی نه در انگلستان. انجام چنین عملی در لندن، در ششمین کشور ثروتمند دنیا حس غریبی است.

ابواکیم نیز از سازمان مدد مسلمان می‌گوید: ما در زمستان بیش از هزار بسته به بی‌خانمان‌ها دادیم. تقریبا نیم میلیون نفر از ساکنان انگلستان هستند که خانه مناسبی نداشته و آسیب پذیر هستند.

وی افزود: تا زمانی که شهروندان انگلیسی با هم همکاری نداشته باشند مشکلاتی چون فقر، بی‌خانمانی و گرسنگی در این کشور برطرف نخواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha