جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری کنوانسیون سالانه  احیای روح اسلامی در تورنتو

حوزه/ کنوانسیون سالانه احیای روح اسلامی از جمعه تا یکشنبه در مرکز کنوانسیون‌های مترو تورنتو برگزار شده و مسلمانان از آمریکای شمالی و سراسر دنیا در این رویداد حضور خواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کنوانسیون سالانه احیای روح اسلامی، که جمعه این هفته برای پانزدهین سال متوالی در تورنتوی کانادا برگزار خواهد شد، یکی بزرگترین گردهمایی‌های مسلمانان در غرب محسوب می‌شود. این همایش با عنوان «وعده خدا: احکام احیاء» در روزهای 23-25 دسامبر، جمعه تا یکشنبه در مرکز کنوانسیون‌های مترو تورنتو تشکیل خواهد شد.
در این همایش روحانیون، علما، اساتید دانشگاهی و سخنرانان ایجاد انگیزه از دنیای اسلامی صحبت کرده، با هم‌تایان مسلمانشان ملاقات کرده و به بحث و گفتگو درباره مسائل اعتقادی و معاصر می‌پردازند.
در بیانیه این کنوانسیون آمده است: این گردهمایی هدایت دینی اسلامی را از سرتاسر جهان به اشتراک گذاشته و سکوی مشترکی پیش روی وسیع‌ترین مقطع اجتماع ما قرار می‌دهد. این برنامه امیدوار است بتواند جامعه جوانان را در آمریکای شمالی قدرتمند ساخته و الهام بخش احیای اسلام حقیقی باشد.
در ادامه بیانیه آمده است: این کنوانسیون بسیاری چالش‌های پیش روی ما را ارزیابی کرده و پاسخی برای حل مشکلات پیدا می‌کند.
کنوانسیون احیای روح اسلامی برای نخستین بار 15 سال پیش به وسیله جوانان مسلمانی برگزار شد که پس از حملات 11 سپتامبر قصد داشتند با با اسلام‌هراسی در غرب مبارزه کرده و یک پل ارتباطی با غیرمسلمانان به وجود آورند.
این رویداد پس از سال‌ها به جزء اصلی هسته مرکزی شهر تورنتو در فصل تعطیلات کریسمس تبدیل شده و هر ساله بیش از 20 هزار بازدید کننده از آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا در آن شرکت می‌کنند.
به علاوه کنوانسیون امسال شامل مراسم ادای احترام ویژه به مرحوم محمدعلی کلی، بوکسور افسانه‌ای با حضور همسر و دختران او به عنوان میهمانان ویژه می‌باشد.
از دیگر ویژگی‌های عمده این رویداد سه روزه،  بازار بزرگ شامل محصولات، همچنین فعالیت‌های سازمان‌های خیریه و خدمات از سرتاسر آمریکای شمالی و دنیای اسلام می‌باشد.
برنامه‌های مربوط به کودکان نیز موازی با این کنوانسیون برگزار شده و در بخش دیگری از این کنوانسیون مواد غذایی و لباس برای بی‌خانمان‌های تورنتو جمع آوری می‌گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha