جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شناساندن و معرفت یافتن بانوان طلبه نسبت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ضمن معرفی الگویی کامل، منشأ تحولات بزرگ در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  امروز در دیدار مسئولان مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خراسانی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)،ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم گفت: این بانوی بزرگ اسلام پیش از رسیدن به سن تکلیف، به جایگاهی دست یافته بودند که در غیاب پدر و برادر بزرگوارشان، پاسخگوی پرسش های معرفتی و شرعی شیعیان بودند.
وی با اشاره به حضور این بانو در قم و اقامت 17 روزه در این شهر گفت: در ظاهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای زیارت برادر به سمت خراسان در حرکت بودند، ولی می توان گفت که هدف از این سفر، حضور این بانو در قم بود که این شهر را به برکت وجود مبارک خویش، به مرکز نشر معارف دینی تبدیل کند.
امام جمعه قم افزود: امروز به برکت وجودکریمه اهل بیت(س)، شهر قم مرکز ترویج آموزه های اسلامی به سراسر جهان شده است که حضور طلاب غیر ایرانی از بیش از 100 کشور جهان، گواه این ادعاست. شخصیت هایی مانند شیخ زکزاکی، از جمله تربیت یافتگان در قم هستند که بر اساس آمار موجود، با تلاش وی 20 میلیون نفر در نیجریه شیعه شده اند.
وی با بیان این که سفر کردن برای کسب معارف دینی و بازگشت به وطن خود برای نشر آموخته ها، عمل به آیه قرآن کریم است، گفت: این روحانی مجاهد، در این مسیر زحمات زیادی کشید، زخمی و اسیر شد، فرزندانش شهید شدند، ولی همچنان بر عهدی که با خدای خویش بسته، ایستاده و از مسیر خود بازنگشته است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها را الگویی کامل برای همگان، به ویژه دختران معرفی کرد و گفت: بر اساس کاری که شما در مدارس علمیه انجام می دهید، می توانید با شناساندن و معرفت یافتن بانوان طلبه نسبت به کریمه اهل بیت(س)، ضمن معرفی الگویی کامل، منشأ تحولات بزرگی باشید.
وی با بیان این که ما نسبت به ترویج معارف الهی مسئول هستیم، گفت: در این راه، اولین معلم، عمل انسان است که اگر عمل خود را درست کرده و خود را از ناپاکی ها رها سازیم، بالاترین تأثیرگذاری را خواهیم داشت؛ سخن گفت و موعظه، در مرحله بعدی قرار دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: زمانی سخن ما بر مخاطبان اثرگذار است که آنها، آنچه می شنوند را در رفتار و کردار ما مشاهده نمایند.
وی خود انسان را مستحق ترین افراد برای اصلاح و موعظه عنوان کرد و گفت: ما ابتدا باید باورهای درست را در خود ایجاد کنیم و بعد به دنبال اصلاح باورهای دیگران باشیم؛ در غیر این صورت نمی توان شاهد توفیقات چندانی بود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: خداوند مسیر سعادت و راه درست را در پیش روی ما قرار داده و هیچ محدودیتی نیز برای رسیدن به کمال قرار نداده است؛ ما باید با عزم جزم در این مسیر وارد شده و با صبر و استقامت، راه را ادامه دهیم.
خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این دیدار، خانم علیشاهی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خراسان، گزارشی از برنامه ها و برگزاری کارگاه های فرهنگی و علمی در راستای ارتقای مسئولان این حوزه علمیه ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha