پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه‌ علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه افرادی که اسلام را فقط رحماني معرفي می‌کنند، آن را ناقص معرفی می‌کنند، گفت: دین اسلام می‌گوید در مقابل مستكبران عالم متحد باشید و جلوي آنان را بگيريد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، اظهار داشت: پيامبر اسلام (ص) دو ويژگي برجسته رحمت و وحدت داشتند و این به معنی آن است که هم پیامبر رحمت بودند و هم پیامبر وحدت.

وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبري وجود پيامبر(ص)، كهكشاني از فضیلت‌ها است، افزود: پيامبر اکرم (ص) بی‌نهایت فضايل را در وجود خودش جمع كرده بودند، در این راستا ما هم باید ويژگي پیامبر اکرم (ص) که رحمت و رأفت نسبت به مؤمنان است را در زندگی‌ خود پياده كنيم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: خداوند متعال دو صفت خود را که رأفت و رحمت است(بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيمٌ) را به پیامبر اکرم (ص) بخشیده است و نبی مکرم اسلام(ص) نیز همواره نسبت به امت اسلامی رأفت و رحمت داشتند.

وی اضافه کرد: رسول اکرم (ع) نسبت به امت اسلامی، امام رحمت بود، يعني نه تنها وجودش مالامال از رحمت بود، بلكه همه مسلمانان را نیز به این امر ترغیب می‌کردند، چون خداوند متعال امامت رحمت را در اين عالم به پيامبر(ص) بخشیدند، پیامبر امام رحمت و قائد و جلودار خير در جامعه اسلامی بودند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر امروز خيرين كار خير انجام می‌دهند از پيامبر اکرم (ص) آموخته‌اند، چرا که پيامبر رحمت و رأفت داشتند و هیچ‌کس از نزد ایشان ناراحت بازنمی‌گشت و حتي اگر كافري عرض می‌کرد كه مرا موعظه بفرمایید، پیامبر می‌فرمود احترام بزرگ قوم را نگه‌دار اين درس بزرگي است که نشانه رحمت و وحدت‌آفرینی پیامبر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به بحث وحدت‌آفرینی پيامبر اسلام(ص) گفت: پيامبر فرمودند «الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ»؛ وحدت رحمت است و تفرقه و جدايي عذاب است.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه افرادی که اسلام را فقط اسلام رحماني معرفي می‌کنند، آن را ناقص می‌کنند، گفت: دین اسلام می‌گوید در مقابل مستكبران عالم متحد باشید و جلوي آنان را بگيريد. پیامبر رحمت از ما دو چيز می‌خواهد، يكي اينكه با مستكبران عالم سازش نكنيم و همچنین در بين مؤمنين كانون رحمت باشيم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر داشتن اخلاص در عمل، خطاب به طلاب اظهار داشت: «من كان للّه كان اللّه له» هر که باخدا باشد خدا نیز با اوست، بنابراین اين قانون الهي است که هر فرد در برابر دين خدا تواضع كند، خدا نیز به او عزت می‌بخشد. حضرت علی (ع) هم دراین‌باره می‌فرمایند "أخلص تنل" اخلاص بورزید تا به مقصد برسید.

 انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha