شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ح گفت: نقش محوری و کلیدی حوزه و روحانیت در اتصال با مسائل مختلف مرتبط به دین و عموم جامعه بر کسی پوشیده نیست و روحانیت نقش کلیدی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در همایش نقش ائمه جماعات و مبلغین در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی که امروز در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد اظهارداشت: امروز نوع طبیعت و خلفت بشر به گونه ای است که اهتمام و توجه آن به قانون و رعایت آن بیش از پیش شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر قانون و رعایت آن در علم و عمل از سوی همگان در جامعه نهادینه شود، بدون تردید صلابت و پویایی در جامعه تضمین خواهد شد و اگر بهترین قوانین در جامعه وجود داشته باشد ولی اهتمامی برای انجام آن نباشد بی شک شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ادامه داد: فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان دینی و روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارد و اگر این مفاهیم در منابر تببین گردد آثار و برکات ارزشمندی برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: از دوران انقلاب تاکنون موقعیت ممتاز اجتماعی روحانیون در بین مردم بسیار چشمگیر بوده است و به تبع آن نقش چشمگیری در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و جرایم دارد و می توان گفت روحانیون نقش هادی و راهنما در رسیدن جامعه به نقطه سلامت و امن را به عهده دارند و پشتیبان معنوی نظام هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قم  با تأكید بر اینكه طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با ناهنجاری های اخلاقی با جدیت و احساس مسئولیت ویژه در مجموعه های ذیربط باید دنبال شود، اظهارداشت: روحانیت با توجه به نوع نگاهی ارزشمندی که از سوی جامعه نسبت به خود دارد، باید همیشه در متن مردم و متصل به جامعه باشد تا بتواند نقش و رسالت تبلیغی که برعهده دارد را به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قانون بد بهتر از بی قانونی می باشد، گفت: اگر در قانون نقصی هم وجود داشته باشد که بعضا دارد، با اخلاق مداری و روحیه مطلوب مجری قانون، آن خلاء ها و نقص ها پوشش داده می شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha