شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بر لزوم گسترش فعالیت های حوزویان توانمند در عرصه فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد واعظی پیش از ظهر امروز در همایش کتاب آرایی دینی در دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت استفاده از هنر در تعالی هنر دینی گفت: دنیای امروز اهمیت خاصی را برای عرصه امروزه تبلیغ و عرضه یکی از مهمترین مباحث اقتصاد هنر دنیای امروز است؛ یکی از ضعف‏ های ما این است که محتوای فاخری تولید می‎شود؛ ولی آن محصول به خوبی عرضه نمی‎شود.

وی افزود: فلسفه این جشنواره و همایش آن بود که اذهان متوجه این امر شود و قابلیت‎ها و ظرفیت‎های هنری به خدمت گرفته شود و ذوق و هنر در خدمت فرهنگ و رشد اجتماعی درآید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با ذکر این مطلب که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه در عرصه کتاب آرایی دینی وجود دارد گفت: امیدواریم در آینده شاهد سرریز ذوق و هنر در عرصه کتاب آرایی دینی باشیم؛ وضعیتی که امروز در عرصه کتابخوانی در کشور وجود دارد تاسف برانگیز است و ناشرین برخی کتب را با تیراژ زیر 1000 نسخه منتشر می‎کنند که بسیار تاسف برانگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با انتقاد از جریان مطالعه کتاب در کشور تصریح کرد: وضع کتابخوانی در ایران نسبت به کشورهای دیگر واقعا تاسف بار است؛ انس با کتابخوانی نشان دهنده عمق تعالی فرهنگی است و به همین دلیل باید از وضع موجود خارج شویم و حوزه نیز باید سهم خود را در این بین ایفا کند.

وی افزود: فضای مجازی مورد غفلت قرار گرفته است و استفاده از عنصر رسانه از ابعاد مختلف هنوز شکل نگرفته است؛ فضای عظیم تاثیرگذاری مجازی مغفول مانده است و با توجه به گام‎هایی که در دفتر تبلیغات برداشته شده است، ولی هنوز حوزه استفاده مطلوب از این فضا، فاصله بسیاری دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اگر طلاب در فضای مجازی فعالیت کنند میتوانند حوزه تاثیرگذاری خود را به شکل شگفت انگیزی ارتقا دهند؛ در این زمینه باید محتوای فاخر دینی را با شکل جاذبی عرضه کنند؛ مسئولیت ما در این زمینه بسیاری زیاد است و هرچه قدر در این عرصه تعلل کنیم، فاصله ما با دنیا و مخاطبان مضاعف خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha