جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

حوزه/ مراسم سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم در میان خیل عاشقان و دوستداران عصمت و طهارت صبح امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  امروز قم حال و هوای دیگری داشت؛ زیرا قرار بود این شهر میزبان یکی از بزرگترین بانوان جهان اسلام و دختر آقا موسی بن جعفر(ع) و خواهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باشد و برای همیشه میزبانی حضرت فاطمه معصومه(س) را  عهده دار شود.

 آری 23 ربیع الاول روزی است که حضرت معصومه (سلام الله علیها) وارد شهر قم شدند و با  حضور خود برکات زیادی را به همراه آوردند.

 زمانی که در این روز یعنی  23 ربیع الاول سال 201 هجری کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به قم تشریف فرما شدند، عاشقان اهل بیت(ع) تنها 17 روز زمان داشتند تا از اطراف و اکناف ایران خود را به قم رسانده و با آن بانوی کرامت و راوی حدیث دیدار و از نزدیک گفت و گو کنند؛ زیرا حضرت فاطمه معصومه(س) بر اثر مشقت راه و بیماری تنها 17 روز زنده ماندند.

آری امروز شهر قم یک پارچه در شادی و سرور بود و مردم، زائرین و مجاورین به رسم هر ساله و در سالروز ورود آن بانو به قم و به میدان معصومیه این شهر مقدس، واقع در خیابان شاه ابراهیم می روند و به یاد و گرامیداشت آن روز، رسالت خود را نسبت به اهل بیت(ع) انجام می دهند که «هیهات من الذله»، و السلام علیک یا اخت امام رضا(ع) و با پخش کردن شیرینی و گل آن حضرت را تا خانه خزرج پسر اشعری همراهی می کنند.

لازم به ذکر است این مراسم هر ساله از ساعت 8 از میدان معصومیه قم به طرف حرم مطهر آن بانو برگزار می شود و در ادامه مداحان به مدیحه سرای و خواندن اشعار در وصف حضرت فاطمه معصومه(س) می پردازند. امسال نیز این مراسم با حضور حاج احمد واعظی، مدیحه سرای نام آشنای حرم امام رضا(ع) آغاز و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی مباحثی را درباره ویژگی حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و سپس با نوای گرم سید مهدی میرداماد  مداح اهل بیت(ع)  مراسم تا نزدیک اذان ظهر ادامه پیدا کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha