شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ مطهره و پاک بودن حضرت آمنه(س) و شجره طوبایی که از ایشان وجود دارد، نشان دهنده عظمت ایشان هست و خدمت به این شخصیت، خدمت به نبی گرامی اسلام و خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) که در دفتر تولیت مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: باید از تجمع مردم در حرم حضرت معصومه سلام الله جهت عرضه معارف الهی بهره برداری شده و برای قشرها و سنین مختلف برنامه های خاصی برگزار گردد.
وی افزود: بزرگانی در قم مدفون هستند که به گردن شیعه حق بزرگی دارند و شهر قم محور و پایگاه اصلی شیعه در طول تاریخ بوده است.
آیت الله علوی بروجردی خاطر نشان کرد: در کنگره حضرت آمنه(س) نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه جدی و خاصی شود چرا که تجلیل از ایشان، تجلیل از خاندان نبی گرامی اسلام است و این مساله ای است که در دنیای اسلام مورد مغفول مانده است.
وی اضافه کرد: برای ما موضوعیت دارد که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در دامن چه مادر پاکی پرورش پیدا کرده و در این خصوص اطلاعات کمی در تاریخ است اما همین اطلاعات کم باید تجمیع و مورد بررسی قرار بگیرد و به جهان اسلام ارائه شود.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید از زمان ولادت حضرت آمنه(س) تا زمان رحلت وقایع نگاری شود و حتی خصوصیات طائفه بنی نجار که ایشان از آن قبیله هستند نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
تولیت مسجد اعظم قم در ادامه با اشاره به آئین توحیدی اجداد نبی گرامی اسلام گفت: دین حنیف در میان اجداد پیامبر(ص) یک دین اصلی و رسمی بوده درحالیکه نسبت به ایمان حضرت آمنه(س) شبهه افکنی می شود و این مساله باید جواب داده شود.
وی افزود: مباحث تاریخی در خصوص خود حضرت آمنه(س) و بحث های حاشیه ای و اثبات دین حنیف در مکه و تجمیع خصوصیات یک کار بسیار مهمی است و باید نقل مستندات دارای اعتبار باشد و اگر هم آثار مکتوبی در این کنگره منتشر می شود باید یک اثر ماندگار و مرجع باشد تا آیندگان بتوانند برای تحقیق استفاده و استناد کننند.
تولیت مسجد اعظم قم در پایان گفت: مطهره و پاک بودن حضرت آمنه(س) و شجره طوبایی که از ایشان وجود دارد نشان دهنده عظمت ایشان هست و خدمت به ایشان، خدمت به نبی گرامی اسلام و خاندان عصمت و طهارت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha