جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه ۹دی ۸۸ از ایام الله قطعی است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۹دی ۸۸، نه به صورت خودجوش، که به صورت خداجوش بود، چرا که حضور مردم، برگرفته از یک مأموریت الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز راهپیمایی مردم در ۹دیماه ۸۸، اظهار داشت: روز ۹دی  ۸۸، از ایام الله قطعی و از کرامت‌های انقلاب اسلامی ایران است. 

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۹دی ۸۸، نه به صورت خودجوش، که به صورت خداجوش بود، گفت: خداوندی که با حضور مردم در ۲۲بهمن، نابودی رژیم سلطنتی را قطعی کرد و پیروزی انقلاب در آن روز مُهر خورد، تضمین بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت را نیز، در روز ۹دی ۸۸ رقم زد. 

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه ۹دی ثابت کرد که مردم فهمیدند این آتش فتنه ۸۸ خانمان سوز است، گفت: اجتماع مردم در ۹دی سال ۸۸ بعد از ۸ ماه صبوری و خون جگر خوردن و کنترل خود، یک مأموریت الهی بود و به همین دلیل بود که به موقع بیرون آمدند. 

وی با بیان اینکه این حضور بموقع مردم اگر مدتی تأخیر افتاده بود دیگر فایده‌ای نداشت، گفت: بصیرت یعنی تصمیم و حضور بموقع و اقدام به موقع است؛ راهپیمایی ۹دی، یک حضور به موقعی بود که همه مردم با سلائق مختلف به میدان آمدند. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه خود بنده در روز ۹دی ماه ۸۸ در دانشگاه تهران بودم، خاطرنشان کرد: بسیاری افرادی که حتی با فریب سران فتنه فکر می‌کردند تقلبی وجود دارد، به این راهپیمایی آمده بودند، چرا بعد اعلان مواضع صریح رئیس جمهور ننگین آمریکا و  سفارت خانه‌های انگلیس و... را در حمایت از سران فتنه دیدند، فهمیدند که اشتباه فکر می‌کردند. 

وی افزود: برخی از همین مردمی که ابتدا فکر می‌کردند تقلبی شده و بعد فهمیدند اشتباه کرده و در راهپیمایی ۹دی شرکت کرده بودند، به خود ما صحبت می‌کردند که دیگر منتظر چه هستید؟ باید سران فتنه را مجازات کنید و واقعا منتظر مجازات سران فتنه بودند. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم انقلابی ایران همواره حضور به موقعی در صحنه‌های مختلف دارند، گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی شاهد حضور مردم برای دفاع از کشور بودیم و اصلا باید گفت که این ۸ سال، یک جنگ جهانی بر علیه ایران بود که هیچ کشوری این تجربه را نداشت؛ با این حال مردم خم به ابرو نیاورده و جنازه شهدا را یکی پس از دیگری به دست گرفته و با شعار، «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست» آن را تشییع می‌کردند. 

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۹دی ۸۸ مردم، یک کرامت و اعجاز بود، گفت: فتنه ۸۸ از تمام فتنه‌های دوران انقلاب پر خطر‌تر و وسیع‌تر بود و این مسئله با جریانات دیگر فرق داشت و  عده‌ای در داخل، در فضای غبار آلودی که به کمک شبکه‌های مختلف صهیونیستی ایجاد شده بود، توانستند فضای تاریک به وجود بیاورند؛ حتی بعضی جبهه رفته‌های ما به تردید افتادند؛ مجموع این شرایط ثابت می‌کند که این فتنه از فتنه‌های قبلی سنگین‌تر بود. 

حجت الاسلام و المسلمن صدیقی با بیان اینکه فتنه ۸۸، فتنه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: نشانه‌های درونی در فتنه ۸۸ وجود داشت که می‌خواستند حذف شورای نگهبان، مقابله با مقدسات دینی و ارزشی، اهانت به سیدالشهداء(ع)، اهانت به امام راحل، بی‌اعتبار کردن ستون بقای نظام که ولایت فقیه باشد و مخالفت با شخص ولی فقیه را دنبال کنند. 

امام جمعه موقت تهران افزود: با وجود انواع هنجار شکنی‌ها از جمله اهانت به سیدالشهداء (س) و امام راحل، سران فتنه هیچ اعتراضی نکرده و به همین دلیل انواع موارد اتهامی سنگینی که ذکر شد، برای جریان فتنه قابل احصا بوده و اگر بنا باشد که دادگاهی برگزار شود، باید این جرم‌های سنگین ذکر شده به علاوه حمله به مساجد، بی‌اعتبار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، هموار کردن راه تحریم‌ها، صدمه زدن به افکار عمومی، از بین بردن اعتقادات ریشه دار مردم و... نیز به آن‌ها اضافه شده و لحاظ شود. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: با ایمانی که از این مردم سراغ داریم و علقه فطری و تکوینی بین قلوب مردم و حضرت حجت(عج) و ولایت فقیه وجود دارد، می‌دانم مردم، این انقلاب را تا ظهور مهدی (عج)، زیر پرچم ولایت حفظ خواهند کرد. 

وی در ادامه با تبریک آزادسازی شهر حلب سوریه از دست تروریست‌ها، گفت: حلب به قیمت خون شهدای مدافع حرم آزاد شد و این پیروزی، فقط یک پیروزی نظامی نیست، بلکه علاوه بر آن، یک پیروزی فرهنگی و اعتقادی هم هست؛ پیروزی جبهه ولایت و مقاومت است که ما آن را به امام زمان (عج) و پیروان اسلام ناب تبریک می‌گوییم. 

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز حامیان تروریست‌ها نزد همه مردم دنیا منزوی و سر افکنده شدند و ان شاءالله شاهد از بین رفتن کامل تروریست‌ها خواهیم بود. 

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به دستور امام خمینی (ره)، از زحمات حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن قرائتی که سال‌ها ریاست این نهاد را به عهده داشت تشکر کرد و گفت: آقای قرائتی از تئوریسن‌های مقبول انقلاب هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، گفت: آن روزی که مسئولین عزیز ما دنبال توافق بودند باید با استحکام بیشتری وارد موضوع می‌شدند؛ حال که روشن شد این‌ها نقض عهد کردند، باید مقابله‌ای در تراز کشور انقلابی ایران صورت گیرد؛ کشور انقلابی و قدرتمندی که آمریکا را در منطقه خفه می‌کند، تا حدی که امروز، جایگاهی برای آمریکا نمانده است؛ ایران اسلامی، امروز حرف اول را در منطقه و بین کشورهای اسلامی می‌زند و هر روز شاهد نفوذ بیشتر ایران اسلامی در بین مردم دنیا هستیم. 

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود گفت: از مسئولین عزیز می‌خواهیم که در مقابل نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، به برخورد دم دستی اکتفا نکنند، چرا که مردم ما، برخورد عزت ساز می‌خواهند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha