شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 نشست مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)

حوزه/ همایش "ازدواج و فرزندآوری" با حضور اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه حضرت حکیمه (س) سپاهانشهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رمضان بصیری، از کارشناسان مشاوره، شامگاه جمعه در همایش "ازدواج و فرزند آوری" در مدرسه علمیه حضرت حکیمه(س) سپاهانشهر اصفهان، گفت : در بحث خانواده و ازدواج یک رویکرد کلی و یک دیدگاه دینی و اعتقادی وجود دارد.

وی در توضیح رویکرد اول گفت: ازدواج بر اساس لذت طلبی و آرامش است که به این وسیله بین همسران آرامش ایجاد می شود، بنابراین فلسفه ازدواج آرامش، تولید نسل و بقای نسل است.

بصیری، منظور از دیدگاه دینی و اعتقادی را پرورش فرزندان سالم و متدین به اعتقادات دینی بر اساس تعالیم عنوان کرد و افزود:  زن و مرد با ازدواج وارد یک حریم شخصی دو نفره می‌شوند، در واقع حصاری دور هم می‌کشند و هر چه این حصار ضخیم تر باشد، آرامش آنها نیز بیشتر می‌شود

وی با اشاره به دیدگاه روانشناسی غربی اظهار داشت: مادی گراها می گویند با وجود فرزند آرامش پدر و مادر به هم می خورد چون اولین فریاد فرزند بعد از تولد جدایی پدر و مادر از همدیگر است.

بصیری خاطر نشان کرد: مرد و زن آگاه وقتی فرزندشان به دنیا می آید آن را در دایره دوم می‌گذارند و هم چنان حریم بینشان را حفظ  می کنند.

وی تصریح کرد: فرزند باعث محکم شدن پایه‌ مادر می‌شود، ولی این نباید باعث شود که فرزند و مادر در دایر اول و پدر در دایره دوم قرار گیرد، زیرا سبب بسیاری از اختلافات می‌شود.

این کارشناس مشاوره، خود محوری را یکی از معایب تک فرزندی دانست و گفت: خود محوری به این معنی است که انسان دیگر نمی‌تواند با کسی زندگی کند یعنی خود، محور تمام تصمیم گیری ها می‌شود.

وی، معایب تک فرزندی را تمایل بازی با دوستان خیالی، اختلال در تعاملات اجتماعی، عدم رشد و استقلال فکری و عاطفی و افق دید محدود بیان کرد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی شهیدی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    0 0
    از علمای حوزه درس خواست داریم طلبه های علاقه مند ومستعدرا برای اموزش دکترای مشاوره آماده کنند امروز بخش بزرگی از طلاق های معلول همین مشاورهای غربزده است این ها با تفکر فرویدها به فوریت فتوا به طلاق می دهند وبا اندک اختلاف می گویند شما همدیگررا درک نمی کنید چرا حوزه دریان صحنه غائب است وکمتر حضور دار وسراسر کشور حتی قم از مشاورهای غربی پرشده است ودانشگاه ها کانالی شده برای پرچم داری کاروان بزذرگ طلاق شماراب ه خدا به صحنه بیائید درگذشته امورخانواده ها برعهده حوزه هاب الان نیز طلبه ای مستعد فراوان داریم نهادی درحوزه ومعاونتی برای همین جهت ایجاد شود اول خانواده های خود حوزویان سپس دیگرام.