جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صبوحی

حوزه / نماینده طلاب و فضلای کاشان گفت: با توجه به اینکه چراغ عقل در دانستن ها نهفته است، لذا امروز درجامعه بهترین کار برای آماده کردن ظهور، رشد دادن عقل مردم می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام صبوحی، در همایش ترویج فرهنگ مهدوی که با حضور روحانیون، مدیران، اساتید، طلاب و مسئولین شهری، در خانه عامری های کاشان برگزار شد، با بیان اینکه  جامعه از هر نظر باید آماده ظهور باشد، ابراز داشت: با توجه به اینکه  نعمت های الهی براساس تغییر انسانها است ، لذا برای  ظهورامام زمان (عج) باید انسانها را از نظر فکری ، عقلی و تقوا  آماده کنیم .

وی با بیان اینکه مردم در زمان ظهور عوض می شوند، تصریح کرد : درظهور امام زمان(عج)  امنیت درجامعه حاکم می شود و ظلم وستم از روی زمین برچیده می شود .

حجت الاسلام صبوحی، نعمات الهی را تابع تغییرات انسانها دانست و  ابرازداشت : به خاطرهمین هم مردم در زمان ظهور عوض می شوند وعدالت در جامعه  پیاده می شود.

وی با تاکید برآماده نمودن و تغییر اعتقادات  مردم  برای ظهور امام زمان (عج) گفت: روحانیون و حوزه های علمیه باید تمام تلاش خود را درآگاه سازی جامعه به کار گیرند.

نماینده طلاب و فضلای کاشان با بیان اینکه به فرموده قرآن تمام تلاش و ثمرات اهل بیت (ع) با ظهور امام زمان(عج) به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان  کرد  : برای  زمان ظهور باید ضمن آماده نمودن جامعه ، فکر انسانها را هم نسبت به امام زمان تبیین کنیم  .

وی عدالت خواهی، عقل و تمایلات نفسانی انسان ها را به عنوان سه ویژگی حاکم برجامعه در زمان ظهور امام زمان (عج) دانست و تصریح کرد : زمانی که در وجود انسانها عقل حاکم شد و وجدان به عنوان بازرس قرارگیرد تمایلات انسان نیز کنترل خواهد شد .

نماینده طلاب و فضلای کاشان یاد آورشد: با توجه به اینکه چراغ عقل در دانستن ها نهفته است، لذا امروز درجامعه بهترین کار برای آماده کردن ظهور رشد دادن عقل مردم می باشد.

حجت الاسلام صبوحی با انتقاد از کم رنگ شدن مباحث توحیدی، نبوت و تبیین جایگاه  ائمه  اطهار(ع) خصوصا امام زمان (عج) و امام حسین (ع)  در عزاداری های ایام محرم، افزود : اگر می خواهیم عقل مردم رشد کند باید  توحید ، نبوت و شناخت امام زمان (عج)  را برای مردم تبیین کنیم .

وی تاکید کرد : برای شناخت خدا ، پیامبر(ص) ، اهل بیت و امام زمان (عج) که بحث روز دنیا است نیاز به کلاس های تخصصی و سرمایه گذاری زیاد داریم  .

نماینده طلاب و فضلای کاشان، با تاکید برمطرح کردن بحث مهدویت به صورت علمی  درجامعه کنونی، افزود : به همان اندازه که جنبه مهرو محبت امام زمان (عج) را مطرح می کنیم باید جنبه قهر آن حضرت را هم برای  مردم تبیین  کنیم .

وی در پایان با ابراز خرسندی از اقدامات بسیار خوبی که با همکاری روحانیون، حوزه های علمیه و علمای بزرگ دربحث مهدویت در کاشان درحال اجراست ، ابراز داشت : با توجه به اینکه  شهرستان کاشان  از نظر دینی ، علمی و فرهنگی  غنی است زمینه ترویج فرهنگ مهدویت  بسیار زیاد است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha