پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام عصر (عج) شیراز، از برگزاری کارگاه بررسی خطبه متقین نهج البلاغه ویژه ۵۰ نفر از طلاب این حوزه علمیه خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد برکت، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: به منظور آشنایی طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام عصر (عج) شیراز با صفات مومنان و منافقان و به جهت تحقیق و تفکر در نهج البلاغه، کارگاه بررسی و آشنایی ۵۰ نفر از طلاب این حوزه با خطبه متقین نهج البلاغه برگزار می‌شود. 
وی افزود: این کارگاه دوشنبه ۶ دی ماه سال جاری، ساعت ۱۰ صبح، با حضور اساتید و معاونین اجرایی مدرسه و سخنرانی تولیت این حوزه علمیه در فضای آموزشی در ۲ کلاس صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد. 
تولیت مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز در ادامه با بیان این که نهج البلاغه مجموعه ارزشمندی از خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) می‌باشد، گفت: در اهمیت و وزانت این اثر گران قیمت همین بس که آنرا اخ القرآن نامیده‌اند و اینکه صاحب آن دومین شخصیت جهان اسلام بعد از رسول خدا، همسر فاطمه(س) دختر پیامبر اکرم(ص) و پدر یازده امام معصوم(ع) است. 
حجت الاسلام والمسلمین برکت گفت: حوزویان این مدرسه با پرداختن به خطبه ۸۷ نهج البلاغه که به خطبه متقین معروف است، با محورهای اصلی این خطبه، که صفات متقین و پرهیزکاران، اوصاف منحرفین و منافقین، معرفی عترت و اهل بیت(ع) و مسلمانان مرعوب و مایوس در آن آمده، آشنا می‌شوند. 
تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز در پایان افزود: امید است با نصب العین قرار دادن این رهنمود‌ها در عرصه گفتار و رفتار و تفکر، در کنار حوض کوثر، در پیشگاه رسول خدا(ص) و عمل به سفارش آن حضرت، در تکریم ثقل اکبر و ثقل اصغر سربلند باشیم. 
 ۳۱۳/۴۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha