شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله گفت: مصداق کامل به معراج رفتن انسان ها از دامان پاک مادرانشان، وجود مقدس نبی اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی درباره برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) گفت: بزرگداشت بانوی بزرگ اسلام حضرت آمنه سلام الله علیها از چند منظر اهمیت دارد به طوری که حضرت آمنه (س) در میان مسلمانان و علاقه مندان به نبی گرامی اسلام چندان شناخته شده نیست؛ چرا که بزرگواری مثل پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم که اشرف مخلوقات و دارای اخلاق عظیم است از دامن مادری مثل حضرت آمنه(س) برخاسته است و این مساله بسیار مهم است.
امام جمعه قم افزود: مصداق کامل به معراج رفتن انسان ها از دامان پاک مادرانشان، وجود مقدس نبی اکرم است که از دامن بانویی همچون حضرت آمنه(س) به معراج رفته اند لذا باید شخصیت این بانو را به درستی شناخت و به جهان اسلام معرفی نمود.
تولیت آستان مقدس خاطر نشان کرد: امروزه جریان مرموز وهابیت نسبت به خاندان رسالت سم پاشی و شبهه افکنی می کند و شایعات در این زمینه قوت می گیرد و مردم می خواهند بفهمند که مادر نبی گرامی اسلام چه کسی بوده است. بنابراین این رسالت بزرگی است که آستان مقدس بر عهده گرفته و خدمت مراجع عظام تقلید هم رسیده و ان شاءالله جهان اسلام با این مادر آسمانی آشنا خواهند شد.
وی در ادامه اظهار داشت: زنان پاکدامنی که در انقلاب و دفاع مقدس توانستند جوانان خود را تقدیم این مسیر الهی کنند همگی به تاسی از حضرت آمنه(س) بود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به زمان برگزاری کنگره گفت: این کنگره در آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد و از همه اندیشمندان و پژوهشگران دعوت می کنیم در این کار عظیم فرهنگی و فاخر حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha