پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تقویت حوزه‌های علمیه یکی از اهداف وقف بوده و وقف‌هایی که در این زمینه انجام شود در پرورش علمای دین و تألیف کتب دینی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این موقافات در زمینه های مختلف فرهنگی، قرآنی، عزاداری سالار شهیدان و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش نسبت به فرهنگ سازی وقف در جامعه توجه داشته باشیم، افزود: اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ سازی وقف انجام شده است اما کافی نیست و مردم و مسئولان باید به تبیین فرهنگ وقف در جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به تبیین جایگاه وقف در آموزه های دینی، ادامه داد: باید سنت حسنه وقف را مطابق دیدگاه اسلام و با توجه به نیازهای جامعه هدایت کرد تا وقف های جدید به منظور نیازهای روز جامعه به ثبت برسند.

وی در ادامه بر لزوم وقف در زمینه حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود نیازها در این بخش از واقفان خیر اندیش انتظار می رود تا در زمینه حوزه های علمیه نیز وقف داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه یکی از اهداف وقف بوده و وقف‌هایی که در این زمینه انجام شود در پرورش علمای دین و تألیف کتب دینی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی است که به انسان‌ سازی و تربیت مروجان دین کمک کند تا بیش از پیش شاهد نشر دین و عمل‌ به دستورات دینی باشیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی و آموزشی حقیقت وقف را برای مردم تبیین کنند، گفت: گفت: روحانیون و مسئولان فرهنگی میتوانند، نقش بی بدیلی در ترغیب و گرایش افراد به حوزه وقف ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha