سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از  فرهنگیان استان با بیان این که معلمان ادامه دهندگان راه و مسیر پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند، افزود: این نقش اثرگذار جامعه همواره شریان‌های حیاتی رشد و تحول و انسانیت را به انسان‌ها آموخته‌اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نقش معلمان در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: معلمان همواره با تربیت صحیح دانش آموزان زمینه های بالندگی و پیشرفت روزافزون جامعه فراهم می کنند.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن دانش آموزان، نقش معلمان در هدایت مناسب آنها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مدرسه، یک جامعه‌ کوچک است و یک معلم می‌تواند دانه‌های روشنگری دینی، ارزش‌های انسانی، سلامتی و تندرستی در ضمیر مخاطبان خود کاشته و نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دورنگاه دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه جامعه به منزلت والای فرهنگیان باید نگاه کریمانه‌ای باشد، تصریح کرد: نباید برخی مسائل بی ارزش موجب تنزل در جایگاه معلم را فراهم کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و دینی در مدارس تأکید کرد و گفت: اخلاق، رفتار و تدین از مسائل مهمی است که باید بصورت گسترده و بیش از پیش در آموزش و پرورش دنبال شود.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که همه قوانین و احکام آن بر گرفته از قرآن و احکام دینی است نباید بی سوادی وجود داشته باشد، چون اسلام، اساس آن بر مبنای علم و دانش است.

امام جمعه ساری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام مبعوث شدند تا افکار راهدایت، مغزها و اندیشه‌ها را پاکسازی و دانش را به مردم انتقال دهند، خاطرنشان کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی از سوی امام خمینی(ره) اقدامی ارزشمند در جهت گسترش علم و دانش در همه نقاط کشور بود.

وی با تأکید بر این که توجه به ترتیب دینی و اخلاقی دانش آموزان، به منظور اخلاقی کردن جامعه و پرورش فضائل و نیکی ها در اجتماع باید همواره مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اخلاقی در نظام تعلیم و تربیت که برگرفته از دین اسلام و آموزه های دینی است باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که مبانی دینی در پرورش انسان های فاضل و اندیشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت دینی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مورد توجه در مدارس باید باشد، خاطرنشان کرد: ارتقای دانش اسلامی و تربیت دینی همواره در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله طبرسی در ادامه به هجمه گسترده غرب علیه اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی باید در برابر این هجمه ها واکسینه شود، تصریح کرد: ترویج معارف دینی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان را بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی نظام سلطه است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از آفت های آموزش در کشور را تمرکز بر مطالب تئوری توجه خاص به کتاب دانست و افزود: در حالی که حوزه اخلاقی و دینی در کنار آموزش علم مهم است و توجه به این حوزه می تواند دانش آموزان را در مقابل هجمه وسیع فرهنگی دشمنان ایمن نگاه دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha