جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی

حوزه/ رئیس مؤسسه آینده روشن از بررسی «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» با حضور اندیشمندان ادیان در ۲۰ و۲۱ اردبیهشت سال ۹۶ با حضور شخصیت های مختلف در همایش دکترین مهدویت در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی، با بیان این که سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می شود، افزود:  برای موضوع این همایش که «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» است  فراخوان مقاله صورت گرفته و فرهیختگان و محققان می توانند در محور اسلام، یهود و مسیحیت، مطالعات تطبیقی و کارکردها و آسیب ها مقالات خود به دبیر خانه دائمی همایش واقع در  قم خیابان شهدا ، کوچه 25 ، پلاک 27 ارسال نمایند.

 وی بیان داشت: در این همایش همچون سال ها گذشته شخصیت های مطرح حوزه به سخنرانی خواهند پرداخت.

 حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی ابراز داشت: عصر ظهور، عصر شکوفایی انسان و جهان، عصر تحقق آرمان انبیاء و اولیاء و آخرین حلقه از مبارزه همیشگی حق و باطل و مستضعفان و مستکبران و پیروزی نهایی حق و مستضعفان است و به همین دلیل باور به افقی چنین روشن برای بشر امید افزا و تلاش آفرین خواهد بود.

 وی گفت: پژوهش در ابعاد مختلف این عصر از سویی تنقیح ادله و پاسخ به شبهات موجود دراین حوزه را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر، زمینه ترسیم شاخص های جامعه منتظر را فراهم خواهد کرد.

رئیس مؤسسه آینده روشن ابراز داشت: این پژوهش می تواند با دو رویکرد نقلی و تحلیلی انجام گیرد؛ البته رویکرد تحلیلی کمتر مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی عنوان کرد: موسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) با توجه به این جایگاه مهم و تاثیرگذاری، سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت را به این موضوع اختصاص داده تا فصلی جدید برای تحقیق و پژوهش مهدویت فراروی محققان و اندیشمندان بگشاید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha