پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میبد

حوزه/ جلسه دفاعیه پایان نامه سطح سه بانوی طلبه مؤسسه آموزش عالی الزهرا(س) میبد با موضوع «توسعه پایدار زیست‌محیطی با تأکید بر منابع آب از دیدگاه اسلام» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، جلسه دفاعیه خانم صدیقه فاضلی شورکی، دانش پژوه رشته تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران شهرستان میبد، باموضوع «توسعه پایدار زیست‌محیطی با تأکید بر منابع آب از دیدگاه اسلام» باحضور استاد راهنما«حجت الاسلام والمسلمین علی محمد میرجلیلی»و استاد داور«حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرخلیلی»و نیز معاون پژوهش «خانم فاطمه فیاضی»و جمعی از طلاب این مؤسسه برگزار شد.

تدوینگر پایان نامه در  در دفاع از پایان نامه خود گفت: توسعه پايدار، توسعه‌ای است كه بتواند نيازهاي نسل حاضر را بدون آسيب رساندن به برآورده ساختن نيازهاي نسل‌های آينده و سازگار با منافع آن‌ها برآورده سازد.

 فاضلی شورکی افزود: توسعه پايدار، يك فرايند پويا درجوامع درحال پيشرفت است و جوامعي كه نيازهاي نسل حاضر و آينده را از طريق بازسازي و تعادل بخشي محلي به سیستم‌های اجتماعي، اقتصادي و اكولوژيكي و پيوستن جريانات محلي به ارتباطات جهاني هماهنگ می‌سازند.

وی با تنظیم فصول پایان نامه در چهار فصل به بررسی مبانی حفظ محیط زیست در اسلام پرداخت و تصریح کرد: خداوند عادل، تعادل را در منابع زیست محیطی ایجاد کرده تا خللی در نظام هستی به وجود نیاید ولی بشر با سرعت فزاینده‌ای در حال تخریب محیط پیرامون خود هست، به‌گونه‌ای که روند تجدید حیات طبیعی عقب مانده و سبب خسارات جبران‌ناپذیری شده است.

برپایه این گزارش، اساتید داور و راهنمای شرکت کننده در این دفاعیه، رتبه عالی را به تدوینگر پایان نامه «توسعه پایدار زیست‌محیطی با تأکید بر منابع آب از دیدگاه اسلام» اعلام کردند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha