جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد طاهر ربانی سفیر ایران در واتیکان

حوزه/ سفير ايران در واتيكان با تبریک ۲۵ دسامبر به هموطنان مسیحی و عموم یکتاپرستان اظهارداشت: این روز بزرگترین عید رسمی مسیحیان کاتولیک جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين محمد طاهر ربانی سفير جمهوری اسلامی ايران در واتيكان در پیامی به مناسبت ميلاد حضرت مسيح خاطرنشان کرد: این روز مبارک را به همه یکتاپرستان و انسان های آزاده و حق طلب جهان به ویژه هم وطنان عزیز مسیحی ام تبریک و تهنیت می گویم.

وی با اشاره به پیام سالیانه پاپ خطاب به مردم جهان یادآورشد: پاپ فرانسیس در این پیام تاکید کرده زمان نابودی همه سلاح ها فرارسیده و قدرت های بزرگ تلاش کنند مردم جهان در امنیت کامل به سر برند.

* ۲۵ دسامبر برای کاتولیک های جهان روز مبارکی بود

سفير ايران در واتيكان ادامه داد: ۲۵ دسامبر روز میلاد مسعود روح خدا مسیح بن مریم(ع) و روز بزرگی است که بزرگترین عید رسمی مسیحیان کاتولیک جهان محسوب می شود. این روز برای کاتولیک های جهان روز مبارکی بود.

حجت الاسلام والمسلمين ربانی در پایان با اشاره به سابقه این روز گفت: کاتولیک ها معتقدند اگرچه این روز بعنوان تاریخ رسمی تولد مسیح نیست اما از آنجا که رومیان قدیم خورشید را می پرستیدند و ماه دسامبر را به عنوان جشن بزرگ تولد خورشید گرامی می داشتند، کلیسای روم در قرن ۴ میلادی تلاش کرد با تعیین ۲۵ دسامبر به عنوان روز تولد مسیح که نور واقعی است، جشن تولد آن پیامبر بزرگ الهی را جایگزین تولد خورشید گرداند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha