جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حماسه ۹ دی

حوزه/ در بیانیه تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) آمده است: حماسه بی نظیر نهم دی ماه، نقطه عطفی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی، روز تجلی امدادهای غیبی الهی، روز بارش لطف و رحمت پروردگار متعال بر صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) به مناسبت یوم ا... نهم دی بیانیه ای صادر کرد که به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست؛ بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.

امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از نقاط عطفی است که در اذهان ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی نقش بسته است.

حماسه بی نظیر نهم دی ماه، نقطه عطفی ماندگار درتاریخ انقلاب اسلامی، روز تجلی امدادهای غیبی الهی، روز بارش لطف و رحمت پروردگار متعال بر صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران است.

حماسه شکوهمند یوم الله نهم دی «مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در برابر فتنه آمریکایی» روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و از قدرت نرم و اقتدار بالای نظام اسلامی در مدیریت بحران ها و مقابله با جریانات نفوذ و توطئه و فتنه استکبار جهانی به سرکردگی امریکا حکایت دارد.

در 9 دی مردم نشان دادند وصایای امام راحلشان مبنی بر اینکه «همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» را نصب العین خود قرار داده اند.

در بیان عظمت حماسه 9 دی همین بس که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در روز 19 دی 1388 در تجلیل از این حماسه‌ی مردمی فرمودند: «مطمئن باشید که روز 9 دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونى ــ که شرایط غبارآلودگىِ فضاست ــ این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على(ع) را مى‌بیند. این کارها کارهایى نیست که با اراده‌ی امثال ما انجام گیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است...».

9 دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار 8 ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و تخریب اموال عمومی و اهانت به امام شهیدان و میراث گرانبهای او« نظام مقدس جمهوری اسلامی» و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله الحسین(ع)در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیردیده بان انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

ما طلاب و روحانیون بسیجی تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع) ضمن تبریک سالروز این حماسه غرور انگیز به ملت سرافراز ایران اسلامی، یادآور می شویم از آنجا که گذشته چراغ راه آینده است و باید همواره از پیروزی ها وشکست ها درس گرفت، جدی گرفتن توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به پروژه نفوذ در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز انقلاب اسلامی و تبعیت به هنگام از فرامین روشنگرانه عمود خیمه انقلاب مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، ومواظبت نسبت به عدم حضور مجدد اصحاب فتنه در پستهای کلیدی از مهمترین درسها وعبرتهای فتنه 88 است که باید نصب العین مردم ولایتمدار ومسئولان نظام قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha