سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن پلارک

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از طراحی طرح جامع توسعه ۵۰ ساله برای ۴ شهر مذهبی عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در عراق پرداخت و با بیان اینکه این ستاد از سال 80 برای باز سازی عتبات عالیات وارد عراق شد گفت: زمانی که وارد عراق شدیم با وضعیت نامناسب حرم امامان(ع) مواجه شدیم که در مقایسه با امام زاده گان در ایران از کمترین امکانات نیز برخوردار نبودند.

 ریئس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عنوان کرد:  زمانی که  هدف از آمدن ستاد را با مسئولین عراق  مطرح کردیم، آنها قبول و استقبال خوبی از هئیت بازسازی کردند.

وی  ابراز داشت: کار بازسازی حرمین ائمه(ع) از همان زمان، از طریق کمک و نذورات مردمی و با هدف نظافت و تعمیرات متوسط سنگ های حرم ، توسعه رواق ها در 4 حرم نجف، کاظمین، سامراء و کربلا و توسعه و احیاء مساجدی مانند، ابوطالب، صفویه و در اطراف حرم و سرداب سامراء با عنوان  طرح توسعه کوتاه مدت شروع شد.

 پلارک با بیان اینکه کار طراحی توسعه حرم های مطهر در دراز مدت برای 4 شهر در طی 50 ساله  با توسل به اهل بیت(ع) برای اجرای شروع شد گفت:  با این کار حرم  حضرت علی(ع) که در گذشته 11 هزار متر مربع بود، به بیست برابر یعنی 220  هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: طرح دوم توسعه حرم امام حسین(ع)  در 4 صحن تعریف شد و در حال حاضر برای صحن زمین خریداری و فعالیت عمرانی نیز آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: زیباترین مصالح، آیینه‌کارهای متبحر و تأسیسات مدرن و مجهز در دستور کار قرار گرفته و در پایان امسال بخش زیارتی پروژه به پایان می‌رسد، زائران از این بخش در سه طبقه شبستان در قالب زیرین، همکف و شبستان بالا استفاده می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد:‌ عملیات اجرایی شروع شده ولی به دلایل گرانی زمین به طبقات پایین رفتیم، امروز با 45 متر عمق در آب کار را به عنوان صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) شروع کردیم، عملیات احداث آن از یکسال گذشته شروع شده است و امیدواریم تا پنج سال آینده بتوانیم صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) را اجرا کنیم تا فضای حرم به 10 برابر توسعه پیدا کند.

وی بیان داشت: توسعه دیگر درکاظمین با توسعه دو شبستان با عنوان باب المراد و باب  القربت است، هر کدام با 7 هزار متر مربع که تا عید امسال  به پایان خواهد رسید.

 پلارک افزود: کار سوم در سامراء است این ، طرح توسعه با شعاع 300 متری اطراف حرم به زودی  شروع  خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور با بیان اینکه  این فعالیت ها  زیر  نظر شورای عالی سیاست گذاری اداره می شود به اربعین امسال اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال برای اولین بار در هر روز 3 و نیم میلیون غذا پخت می شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha