جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واللمسلمین جلال گنبدی ملایر

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به نعمت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: طلاب نه تنها باید خود عامل به منویات مقام معظم رهبری باشند، بلکه باید فرهنگ ولایت مداری را نیز در جامعه توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جلال گنبدی، در درس اخلاق مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن، گفت: هر کس خدای بزرگ راشناخت اهل توکل می شود و به بزرگی می رسد.

وی در ادامه با اشاره  به کلام امیرالمومنین(ع) گفت: زمانی که امام علی(ع) به جنگ صفین می رفت، از کربلا گذشت، در آن زمان هنوز که امام حسین(ع)شهید نشده بود، ابن عباس هم حضور داشت مولا  خطاب به ابن عباس می فرماید :اینجا آن جایی است که عاشقان خدا غرق به خون می شوند.

وی افزود: اگر کسی به خدا آگاهی پیدا کنند، دوست دار خدای متعال می شود کسی که دوست دار خداوند شود، اصلا نه گناه می کنند و نه میل به گناه دارد.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت دعا و مناجات با خداوند متعال گفت: در ضمن خواندن قرآن کریم و ادعیه به مفاهیم آنها اهمیت دهید و با کلام خداوند متعال و اهل بیت (ع) انس بگیرید.

حجت الاسلام  گنبدی با اشاره نکات کلیدی در زندگی طلبگی، تصریح کرد: به پدر ومادر احترام بگذارید و همدیگر را دعا کنید، هر کس که به این دو مطلب عمل کند موفق می شود نخست تهذیب نفس دوم  اهمیت به تحصیل.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به نعمت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: طلاب نه تنها باید خود  عامل به منویات مقام معظم رهبری باشند، بلکه باید فرهنگ ولایت مداری را نیز در جامعه توسعه دهند.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha