شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام بی ریا

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) راه مقابله با فتنه های پیچیده آینده را تقویت بصیرت ایمانی و انقلابی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر سقای بی ریا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ 9 دی اظهار داشت: حماسه یوم الله 9 دی علاوه بر این که نماد محکومیت فتنه 88 بود بلکه فراتر از آن نماد محکومیت همه فتنه های پیش روست.

وی افزود: از این منظر هر فتنه ای که پیش آید درسی است برای ما و این که بدانیم لازمه مقابله با فتنه های آینده، تقویت بصیرت ایمانی و انقلابی است، همان گونه که در نهم دی ماه سال 88 شاهد آن بودیم.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید علت این که برخی امت های گذشته دچار عذاب شده و به مشکل برخوردند در انجام تکالیف الهی این بود که در شناخت فتنه دارای بصیرت نبودند.

وی گفت: با توجه به این که دشمنان اسلام به صورت مرتب در حال توطئه و نقشه ریزی هستند، لذا بصیرت یک امر مداوم و ضروری است تا ما بتوانیم در جدال با دشمن موفق و سربلند باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا ادامه داد: 9 دی نماد آمادگی برای مقابله با فتنه ها و عکس العمل صحیح و به هنگام نشان دادن است.

وی تاکید کرد: به خصوص امروز رسالت حوزه و دانشگاه بالابردن تحلیلشان از شرایط و تشخیص روند ها و گرایش هاست تا بتوانند شرایط را به درستی تحلیل و تبیین کرده و مصادیق حق را به درستی تشخیص دهند.

وی در خاتمه افزود: آن چیزی که در دهه فعلی به شدت مورد نیاز است شناختن نقشه های نفوذ است که با بصیرت باید به مقابله با آن ها پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha