جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیازمندی جامعه انگلستان به خیریه‌های اسلامی

حوزه/ سازمان‌های خیریه اسلامی دلیل گسترش فعالیت‌هایشان را در راستای کمک به نیازمندان، عدم وجود هیچ نهاد و سازمان دیگری برای این کار و فقدان بودجه ملی عنوان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، بسیاری از گروه‌های خیریه اسلامی در انگلستان این روز‌ها خصوصا در تعطیلات کریسمس و آخرین روزهای سال میلادی 2016، فعالیت‌های گسترده‌ای برای کمک به نیازمندان آغاز کرده‌اند و هر روزه اخبار کمک‌های مالی و اقدامات خیرخواهانه مسلمانان در خبرها شنیده می‌شود.

در این میان دبیر برنامه خیریه انگلستان یوسف کولز هدف از تلاش‌های بی‌وقفه مسلمانان برای کمک به مردم گفت: علت و انگیزه ما از کمک به مستمندان، نیازمندی آنان است و اینکه می‌دانیم هیچ نهاد دیگری دست کمک به سوی آن‌ها دراز نخواهد کرد. مسلمانان عمل خیر را می‌پسندند و اگر تبلیغات رسانه‌ای به نفع مسلمانان انجام شود که چه بهتر اما هدف ما برای کمک به نیازمندان شهرت و محبوبیت نیست.

وی افزود: ما مدام در خبرها می‌خوانیم که هیچ نهادی برای کمک به نیازمندان وجود ندارد و بودجه‌ای نیز برای این کار باقی نمانده. هر هفته می‌شنویم که سالمندان از پس مخارج گرمادهی خانه‌هایشان برنمی‌آیند. آن‌ها مجبورند یا خودشان را گرم کنند یا اینکه گرسنه بمانند. مسلمانان می‌خواهند به مردم کمک کنند زیرا اینجا را جامعه و سرزمین خودشان می‌دانند.

فاطمه معجوی یکی از داوطلبان می‌گوید: امور خیریه از نگاه من بسیار اهمیت دارند زیرا با انجام اعمال خیر احساس می‌کنم که به انسان بهتری تبدیل شده‌ام.

وی افزود: من و خانواده‌ام کریسمس را جشن نمی‌گیریم، با این حال هنوز هم این ایام را زمان خوبی برای دادن هدایا و کمک به نیازمندان می‌دانیم. خصوصا اینکه با کمک به سالمندان، به یاد پدربزرگ و مادربزرگ خودم می‌افتم که پیش من نیستند.

گفته می‌شود که تقریبا 1 میلیون نفر از سالمندان انگلیسی در ایام کریسمس دچار تنهایی و بی‌کسی می‌شوند. به علاوه آماره نشان می‌دهد که بیش از 120 هزار کودک انگلیسی تعطیلات آخر سال میلادی را در خانه‌های موقتی سر می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته 10% افزایش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha