جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید ردانی پور

حوزه / از عرصه ‏های ظهور موفقیت‏ آمیز عمل به اسلام ناب، دوران دفاع مقدس است که رزمندگان اسلام توانستند با عمل به تعالیم نورانی حضرت محمد(ص) و در پرتو راهبری حضرت امام خمینی(ره) حماسه‏ ای ماندگار بیافرینند .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری ««حوزه»، « تبیین الگوی فرماندهی سردار شهید حجت‏ الاسلام مصطفی ردانی ‏پور در دوران دفاع مقدس » ، اثر سجاد صادقیان در جشنواره علامه حلی رتبه 3 را کسب کرد.    

یکی از موضوعات اساسی در حوزه دانش مدیریت، مسأله رهبری است. در راستای این موضوع تحقیقات گسترده‏ای صورت گرفته است که به نتایج متعددی در زمینه تعاریف و سبک‏ های رهبری منجر شده است. با توجه به ضرورت فعلی نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، لازم است تا در زمینه رهبری نیز این الگو احصا شود.

از عرصه ‏های ظهور موفقیت‏ آمیز عمل به اسلام ناب، دوران دفاع مقدس است که رزمندگان اسلام توانستند با عمل به تعالیم نورانی حضرت محمد(ص) که در پرتو راهبری حضرت امام خمینی(ره) حماسه‏ ای ماندگار بیافرینند. در این دوران سرداران شهیدی را شاهد هستیم که غالبا بدون تحصیل علوم مدیریتی توانستند الگویی از مدیریت و رهبری موفق را ارائه دهند. یکی از این فرماندهان، سردار شهید حجت‏ الاسلام مصطفی ردانی ‏پور است که با وجود سن کم توانست با عملکرد موفق خویش، از رده فرماندهی تیپ 14 امام حسین(ع) تا مسئولیت قرارگاه فتح (سپاه سوم صاحب‏الزمان(عج)) نیروها را به سوی اهداف مقدس هدایت کند و الگویی از مدیریت اسلامی را ارائه دهد و در راه دفاع از اسلام ناب محمدی به درجه رفیع شهادت برسد.

در این پژوهش منابع مکتوب جمع‏ آوری و بررسی گردیده، سپس برای تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات با تعدادی از ررزمندگان مطلع مصاحبه شده است. با استفاده از روش تحلیل داده بنیاد، خاطرات مکتوب و شفاهی شهید ردانی ‏پور بررسی و مفاهیم در قالب دو مقوله دسته‏ بندی شده و سپس این مقوله ‏ها، در سه مؤلفه جمع گردیده و در قالب یک مدل مفهومی ارائه گشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha