سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شعبانی

حوزه/ استاد حوزه گفت: همگرایی نیروهای انقلابی باید بر اساس اهداف و ارزش های مشترک، ولایت خواهی و آرمان گرایی و طبق آیات قرآن کریم، باید حول محور ولایت باشد.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان درباره لزوم همگرایی و وحدت نیروهای انقلابی گفت: موضوع همگرایی و همدلی و انسجام، یک اصل قرآنی، روایی و دینی است و یکی از آموزه های مسلم قرآنی است که مسلمانان را به وحدت و همگرایی توصیه می کند.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: با توجه به این آیه شریفه از قرآن کریم که فرموده است، به ریسمان الهی چنگ بزنید و از تفرقه بپرهیزید؛ قرآن کریم یک صراط مستقیم را معرفی می کند و می فرماید به جز در این صراط قدم نگذارید.

استاد حوزه افزود: در نهج البلاغه نیز، حضرت امیر(ع) در خطبه های مختلف موضوع همگرایی و انسجام بین مسلمانان را مطرح فرموده اند و افراد جامعه اسلامی را از اختلافات و تنازعات اجتماعی پرهیز داده اند.

وی ادامه داد: امروز کسانی که دغدغه انقلاب را دارند باید به اصولی که باعث استمرار و استحکام انقلاب و تحقق اهداف آن می شود، توجه داشته باشند و موانع و آسیب ها را بشناسند و نسبت به نتایج نفاق و تفرقه آگاه باشند.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: گاهی دیده می شود که نیروهای انقلابی یک سری حرکات موازی انجام می دهند و یا ضعیف عمل می کنند که این موارد باعث تضعیف وحدت و انسجام در بین نیروهای انقلابی می شود.

وی با اشاره به آسیب ها و موانع انسجام و همگرایی گفت: غرور، خودبرتربینی، هوای نفسانی، توجه نکردن به اهداف و ارزش های مشترک و گاهی نفوذ دشمنان از جمله آسیب ها و موانع همگرایی و همبستگی است و سبب دامن زدن به اختلافات می شود.

استاد حوزه با بیان تبعات عدم وحدت و انسجام نیروهای انقلابی، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز اگر منسجم نباشیم و به صورت تشکیلاتی عمل نکنیم، همان طور که در روایات نیز آمده است، نتیجه آن تسلط انسان هایی خواهد بود که فاقد صلاحیت هستند.

حجت الاسلام شعبانی در پایان تاکید کرد: باید همه مواظب انحرافات باشیم و موانع و آسیب ها را بشناسیم و اگر می خواهیم انقلاب مصون بماند و اهداف والای ما محقق شود، باید از خواسته های شخصی و منیت ها بگذریم و در مسیری واحد حرکت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha