جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد گفت: حماسه ۹ دی، رویش عظیم و تولد انقلاب‌ دیگر در کشور و یکی از گام‎های موثر و مهم آن پایبند کردن جوانان به انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ امروز جلسه شورای هماهنگی بسیج طلاب استان یزد با حضور مدیر حوزه علمیه یزد و مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در ساختمان این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در ابتدای جلسه به نبود بصیرت در برخی خواص و عوامل بصیرتی مردم در روز 9دی اشاره کرد و گفت: بصیرت نوعی دید درونی می باشد و با دید ظاهری متفاوت است، بصیرت قوه و نیروی باطنی و قلبی است که به مدد الهی پدید آمده و حقیقت و باطن امور را چنان که هست در می یابد و انسان ، با بصیرت درست را از نادرست و حق را از باطل تشخیص می دهد.

 

وی ادامه داد: اهل بصیرت خوب می اندیشند و می بینند و از عبرت ها بهره می گیرند و راه روشنی را می پیمایند، خداوند متعال در آیه 20 و 21 سوره ذاریات می فرماید: «وَفِي الْأَرْضِ آيَاتٌ لِلْمُوقِنِينَ وَفِي أَنْفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ / و روى زمين براى اهل يقين نشانه‏ هايى [متقاعدكننده] است و در خود شما پس مگر نمى ‏بينيد». آیات الهی در زمین و آسمان مایه بصیرت است و مردم با بصیر جمهوری اسلامی ایران با حرکت عظیم خود در روز 9دی 1388 به خوبی نشان دادند که نسبت به خیلی از خواص در جامعه از بصیرت بیشتری برخوردار هستند.

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی نشانگر انقلاب دیگری در انقلاب اسلامی بود، خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی، رویش عظیم و تولد انقلاب‌ دیگر در کشور و یکی از گامهای موثر و مهم آن پایبند کردن جوانان به انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیروهای انقلابی بصیر باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شدند، تصریح کرد: حماسه 9 دی فضای دوقطبی حاکم بر کشور که ماحصل اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 بود را خنثی کرد.

وی تأکید کرد: 9دی، پایان دهنده حمله و هجوم عناصر فتنه و اربابان داخلی و خارجی آنها و به نوعی خشک کننده ریشه جریان فتنه است.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان گفت: مردم ولایتمدار دارالعباده یزد همانند سال های دیگر با حضور در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی باعث منزوی شدن فتنه گران و نا امیدی مستکبرین خواهند شد.

 انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha