پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله مرتضی مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین گفت:فتنه۸۸ خطر بزرگی برای نظام و انقلاب بود، ولی به لطف الهی انجام نشد و آتش خاموش شد و حامیان آنها هم تصریح کردند که چه قصدی داشتند، از این رو ۹ دی روز بزرگی است و باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله  مرتضی مقتدایی امروز در درس  خارج خود  گفت: در آستانه سالگرد روز نهم دی قرار داریم، روزی که یکی از ایام الله است، این روز  بطور قطع یک روز تاریخی در نظام جمهوری اسلامی  است که به عنوان یک ورق زرین در تاریخ جمهوری اسلام ثبت شده است.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: اهمیت این روز به این است که خداوند متعال عنایت ویژه در زمان بسیار حساس و خطرناک به نظام، انقلاب و جامعه اسلامی کرده و باعث متحول شدن قلوب ملت شد.

وی افزود: شاید نوع مردم خبر از فتنه نداشتند و نمی دانستند که چه قضیه ای در حال شکل گرفتن است، ولی خدا به این ملت متدین لطف کرد و سپس حضور میلیونی در نقاط مختلف کشور محقق شد.

 دبیر دوم شورای عالی حوزه افزود: حضور گسترده ملت و آگاهانه مردم و حمایت بی بدیل و بی نظیری که از  انقلاب، نظام و رهبری شد، آن فتنه  و طرح شوم و خائنانه ای که در شرف تحقق  وشکل گیری بود به کلی خنثی کرد.

 آیت الله مقتدای عنوان کرد: عاملین و حامیان فتنه متوجه شدند که با چنین ملتی روبرو هستند و نظام چنین پشتوانه ای قوی دارد، در این روز عنایت ویژه پروردگار نازل شد، مانند قضیه طبس که آمریکا قصد انجام آن را در ایران داشت و هیچکس هم از آن خبر نداشت.

وی افزود: اماباد و طوفانی که آمد؛ آنان را زمین گیر کرد این قضیه 9دی هم همانند واقعه طبس است. اینجا نیز مقام معظم رهبری هشدار می دادند؛ ولی نوع مردم نمی دانستند که قضیه چیست و چه ضرر مهمی متوجه نظام خواهد بود به همین دلیل خداو لطف کرد، چنین راهپیمایی عظیمی انجام شد و آتش آن فتنه خاموش گردید.

دبیر دوم شورای عالی حوزه در چرایی فتنه و تاکید رهبر انقلاب بر این مسئله اظهار داشت: انتخاباتی در کشور برگزار شد با تمام نظارتهایی که صورت گرفت، ولی دیدیم ادعای تقلب شده است.

وی عنوان کرد:  به آنها گفته شد این ادعای مطرح شده راه قانونی دارد و از طریق شورای نگهبان می توان عمل کرد و این آمادگی وجود دارد که بعضی صندوق ها باز شماری مجدد شود، ولی آن گروها گفتند؛ شورای نگهبان را قبول نداریم و ما می گوییم فلانی و فلانی بیایند حَکم شوند.

نائب رئیس جامعه مدرسین ابراز داشت: این گروها از این طریق راه را منحرف کردند و بعد جمعیتی اخلالگر در خیابانها ریختند و شعارهایی صریح علیه نظام می دادند و از آن طرف حمله به مراکز عزاداری کردند.

آیت الله مقتدای گفت: اگر راه قانونی را رفته بودند کسی بحثی نداشت، ولی پیدا بود که بناست طرحی است که ریخته و اجرا شود، ولی اگر این راهپیمایی نبود مسیر به کجا می رفت! خدا می داند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه تاکید کرد: این فتنه خطر بزرگی برای نظام بود، ولی به لطف الهی این انجام نشد و این آتش خاموش شد و حامیان آنها هم تصریح کردند، چه قصدی داشتند از این رو 9 دی روز بزرگی است و باید حفظ شود.

آیت الله مقتدایی گفت: عامل دوم بزرگی 9 دی حمایت همه جانبه مردم  بود که در صحنه بودند، بنابر این باید این حماسه حفظ شود و درسی برای آینده ملت باشد و می توانند در مقابل فتنه ها با قیام و وحدت، اتحاد و همدلی همه خطرها را خنثی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha