پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه راه عبور از فتنه ها داشتن بصیرت است، گفت: تبلیغات گسترده دشمنان نظام اسلامی علیه جمهوری اسلامی هر لحظه در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه، امروز در سلسله برنامه های دفتر مطالعات تاریخ و اندیشه سیاسی، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، اظهار کرد: در فلسفه پیامبر گرامی اسلام، اخلاق دارای جایگاه بسیار والایی بوده  و این مهم یک امر واجب است  که باید حتما آن نیز عملی شود.

دبیر شئرای عالی حوزه علمیه خراسان، افزود: ملت شریف ایران از 28 مرداد 1332 با یک خصومتی روبه رو است که حتی این خصومت لحظه ای آتش بس نداشته است؛ به عبارت دیگر، نخستین خصومت علیه ملت ایران کودتای نظامی بر علیه دولت ملی مصدق بوده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: دومین خصومت دشمن با ملت ایران این است که، حکومت پهلوی 50 سال این کشور مقدس را در زمانی که علم در تمامی کشورها در حال پیشرفت بود به عقب راند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه یادآور شد: از زمانی که مردم به دنبال انقلاب اسلامی بودند، هر لحظه بر این خصومت ها افزوده شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از هر توانی که داشت استفاده کرد تا ضد انقلابیون را در دنیا پرورش دهد.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی، تبلیغات گسترده ای را علیه ایران آغاز کرده اند که این تبلیغات هر لحظه در حال افزایش است.

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به در پیش بودن  9 دی  روز بصیرت امت، بیان کرد: باید این مسئله را بدانیم که فتنه 88 آن طور که می باید شناخته نشد و تنها رهبری توانستند عمق مطلب و عظمت این فتنه را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان کرد: یکی از بزرگترین هنرهای انقلاب اسلامی عبور از فتنه بود، چرا که فتنه یک ویروس است که هیچ گاه از بین نمی رود و تنها دارای یک روش درمان است و آن نیز بصیرت است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر در سخنان رهبری تاملی کنیم علت اینکه ایشان به کلمه بصیرت  افزایی بسیار تاکید دارند همین است که فرد بتواند فتنه ها رابشناسد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم برابر دشمن پیروز شویم و این دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد، ما باید ایمان همراه با آگاهی، شعور ، تفکر و تعقل داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بیان کرد: ما اگر می خواهیم سیاست را به طور دقیق معنا کنیم باید به سراغ سخنان ارزشمند  مقام معظم رهبری رویم؛ در کلام رهبری سیاست یعنی اینکه متوجه شویم که جهت­ گیری جامعه به کدام  سمت است، چرا که اگر این مسئله را بفهمیم می­توانیم به نتیجه درک سیاسی درست که همان بصیرت است دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بصیرت به معنای شناخت احزاب و جریان های سیاسی است، گفت: اگر انسان بتواند به یک فرد با بصیرت تبدیل شود، در این صورت می تواند دشمن را  در هر لباس و چهره ای که هست به خوبی بشناسد؛ از این مسئله نباید غافل شد که دشمن شناسی یک هنر بوده و دوای شفا بخش تمامی فتنه ها نیز است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha