پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی کورانی

حوزه/ استاد حوزه گفت: آشنایی و ملاقات خانم لائیب با امام راحل مسیر زندگی این زن فرانسوی را تغییر داد به گونه ای که همه زندگی اش را برای تبلیغ و ترویج اسلام وتشیع هزینه کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی کورانی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت خدیجه انقلاب اسلامی، مرحومه محرزیه بوسعدی لائیب در سالن همایش‌های مجتمع شهید آوینی قم اظهارداشت: خانم لائیب با الگو قرار دادن حضرت خدیجه کبری(س) گام های مهم و اساسی در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) در شهرهای مختلف فرانسه برداشت و با نیّت خدایی که داشت افراد بسیاری را با دین مبین اسلام و مذهب جعفری آشنا کرد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه هر چند این بانوی مسلمان تحصیلات بالایی نداشت، ولی بسیاری از خانواده های فرانسوی متاثر از این بانوی گرامی تفکر مسیحی خود را به تفکر اسلام ناب و تشیع تغییر دادند و  به لحاظ فرهنگی و مذهبی کارهایی انجام داد که حتی استادان دانشگاه هم هیچ وقت نتوانستند، این اقدامات را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کورانی بیان داشت: محرزه لائیب همه دل ها را به تسخیر خود در آورد، و با وجودی که در ابتدا یک مسلمان اهل سنت و مالکی مذهب بود، ولی به واسطه آشنا شدنش با پیام اهل بیت(ع) و دیدار وی از ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتباطش با شیعیان به گونه ای شد، که خود در زمره یکی از مبلغان تشیع قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شش ماه محکومیت این بانو توسط پلیس فرانسه اشاره کرد و گفت: وقتی خانم راعب  به زندان رفت در آنجا هم عکس امام(ره) را بر دیوار زد و سخنان امام را به فرانسوی برای زندانیان ترجمه و مذهب اهل بیت(ع) را به آنها عرضه نمود، تا جایی که قوه قضاییه فرانسه به ناچار خیلی زودتر از تمام شدن دوران محکومیتش او را از زندان آزاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آن بانوی گرامی با توجه به داشتن ثروت فراوان تمام آن را در راه خدا و برای تفسیر اسلام و هدایت اذهان عمومی در اروپا خرج کرد افزود: کار وی به جایی رسید که در ماه های آخر عمر هزینه درمان بیماری خود را نداشت، لذا کسی که روزی از فقرا و نیازمندان دستگیری می کرد، خود نیز نیازمند شده بود، ولی با این وجود خدا را سپاسگزار و شاکر بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کورانی در ابتدای این مراسم با اشاره به موقعیت تونس در جهان اظهارداشت: تونس در شمال آفریقا موقعیتی همچون لبنان دارند و مردم تونس، مردمی قوی هستند، مرحومه لائیب هم از زنان تونسی بود که برای نشر اسلام در فرانسه تلاش کرد.

وی ادامه داد: محرزیه بوسعدی لائیب نمونه ای بود از کسانی که برای نشر اسلام تلاش می‌کنند، او تمام وجود و ثروتش را در این راه گذاشت، تکریم چنین فردی ارزش دارد، باید راه او را فرزندانش هم ادامه بدهند.

استاد حوزه افزود: خداوند مقام نبوت و امامت را بی دلیل در اختیار انبیاء و ائمه معصومین(ع) قرار نمی‌دهد، آن‌ها امتحان می‌شوند تا به این مقام برسند، ولایت اهل‌بیت(ع) هم نیاز به یک قلب پاک دارد، افراد خاصی جذب اهل‌بیت(ع) می‌شوند و خانم محرزیه بوسعدی لائیب یکی از این افراد خاص بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha