جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 403943
۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
مریم مقدس محجبه جنجال برانگیز شد

​حوزه/ یک کشیش ایتالیایی در پوتنزا، هنگام بازآفرینی صحنه تولد حضرت عیسی (ع) با استفاده از تفسیر اسلامی، حضرت مریم را محجبه نشان داد که با مخالفت‌هایی روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از express، یک کشیش ایتالیایی در شهر پوتنزا مرکز استان باسیلیکاتا در ایتالیا در هنگام بازآفرینی صحنه تولد حضرت عیسی (ع)، از تفسیر اسلامی بهره‌گیری کرده و سبب بروز مخالفت‌هایی از جانب مسیحیان سخت‌گیر شد.

فرانکو کوربو کشیش کلیسای سنت آنا در پوتنزا، در بازآفرینی صحنه تولد عیسی مسیح (ع)، که در کلیسای سنت آنا انجام شد، حضرت مریم (س) را به صورت محجبه نمایش داده و  در این صحنه حضرت یوسف (ع) و چوپانان همه لباس‌های سنتی اسلامی پوشیده‌اند.

کشیش این کلیسا در رابطه با تصمیمش گفت که هدفش برداشتن دیوارهای کلامی و نمادین میان مسلمانان و مسیحیان بوده که مانع از وحدت و انسجام می‌شوند. برای مثال به دیواری بیاندیشید که توسط صهیونیست‌ها و برای محاصره کردن فلسطینیان ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: این آرزوی من است که به مردم یادآوری کنم که مذهب می‌تواند به عنوان ابزاری برای گفتگو به کار رود. چرا که تمامی ادیان و قومیت‌های دیگر به دلیل خودخواهی جامعه غربی نابود شده یا به فلاکت افتاده‌اند.

اسلام مترادف با صلح و برابری

وی افزود: اسلام همانند تمامی ادیان مترادف با صلح و برادری است. گروهک تروریستی داعش هیچ ارتباطی با دین اسلام نداشته و بمب‌گذاران انتحاری و تروریست‌ها نیز هیچ ربطی به مذهب ندارند.

وی با اشاره به کسانی که به خاطر این اقدام او را هدف حمله قرار داده‌اند گفت: مشاجره‌هایی در این زمینه بوده اما این تنها به کوته‌نظر بودن عده‌ای و بنیادگرایی بعضی از مسیحیان بستگی دارد.

این نخستین باری نیست که این کشیش ایتالیایی به خاطر بازآفرینی صحنه تولد حضرت عیسی مسیح (ع) با مخالفت مسیحیان بنیادگرا مواجه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha