شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ایازی  / تصاویر/ همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سیدهادی میلانی -۲

حوزه/ شیوه زندگی بزرگان اسوه و راهی برای نسل جوان است که با روش و منش آن بزرگواران آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ایازی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمدهادی میلانی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهارداشت: دفتر مرکز فرهنگی خراسان مفتخر است ششمین همایش خود را در تجلیل از شخصیت فرهیخته و عالم ربانی حضرت آیت الله محمدهای میلانی برگزار کند.

وی تصریح کرد: پیش از این نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی، طهرانی، فلسفی، عطاردی و محمدتقی شریعتی از سوی این مرکز برگزار شده بود.

دبیرعلمی همایش بزرگداشت آیت الله العظمی میلانی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ها جنبه علمی و عملی دارد، تصریح کرد: در راستای جنبه علمی، اندیشه ها و آرای شخصیت های بزرگی که در عالم تشیع فعالیت داشته اند و ناشناخته مانده است و در میان کتابخانه ها مهجور مانده، از طریق این همایش ها منتشر می شود تا اندیشمندان از این آثار استفاده کنند.

 افزود: هدف دوم مرکز فرهنگی مفاخر خراسان از برگزاری همایش نکوداشت عالمان ربانی این است که شخصیت های بزرگ جهان تشیع می تواند الگوی بسیار بزرگی برای عالمان و فرهیختگان ما باشد؛ شیوه زندگی بزرگان اسوه و راهی برای نسل جوان است که با روش و منش آن بزرگواران آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ایازی افزود: مجموعه آثاری که در این همایش رونمایی خواهد شد، در دو بخش آثار و تالیفات خود مرحوم آیت الله العظمی میلانی و آثار مرتبط با ایشان است.

وی افزود: در گذشته برخی مجلدات آثار آیت الله العظمی میلانی منتشر شده اما با تحقیقات صورت گرفته، تصحیح و تکمیل شده است که 16 جلد از این مجموعه رونمایی خواهد شد.

دبیرعلمی همایش بزرگداشت آیت الله العظمی میلانی تصریح کرد: همچنین دو جلد مقالات از سوی محققین و فرزانگان حوزه درباره شخصیت و نظارت فقهی، کلامی، تفسیری و حدیثی آیت الله العظمی میلانی نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایازی تصریح کرد: همچنین جلد پنجم کتاب اسناد حضرت آیت اله  میلانی به روایت ساواک نیز در این همایش رونمایی می شود.

وی افزود: مصاحبه با بیش از 40 تن از شاگردان و شخصیت های برجسته حوزه علمیه درباره شخصیت بزرگ آیت الله العظمی میلانی از دیگر اقدامات دفتر مرکز فرهنگ مفاخر خراسان است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha