جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولیت آستان قدس رضوی در تجمع بزرگ بصیرتی حوزیان تهران

حوزه / عضو خبرگان رهبری گفت: نهم دی روز شکل دادن باطل السحر فتنه و پایان آن و میثاقی دوباره با ولایت و بصیرت است که روزی خدایی و جلوه قدرت حضرت حق به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، پیش از امروز در تجمع بزرگ بصیرتی حوزویان و ملت انقلابی، در مصلای تهران با بیان اینکه نهم دی روز حضور مردم خشمگین از فتنه در صحنه میثاق با ولایت بود اظهار داشت: این روز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین (ع) و امتداد عاشور و  روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود.

عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: نهم دی روز شکل دادن باطل السحر فتنه و پایان آن و میثاقی دوباره با ولایت و بصیرت است که روزی خدایی و جلوه قدرت حضرت حق به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: در این روز حقیقتا دل های عاشق حضرت حق و دل دادگان دوست برای حمایت از اساس دین، قیام امام حسین(ع) و پیوند با ولایت ، نهایت دشمن شناسی و دشمن ستیزی خود را به نمایش گذاردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: حضور پرشور مردمی  که از زمان شناسی موقعیت شناسی، دشمن شناسی و احساس مسئولیت نشات گرفت ، برای دشمن شگفت آور بود و لذا این روز برای همیشه به عنوان حماسه گرامی داشته شود.

وی افزود: همواره دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا توانسته، به گستردگی همه داشته های تهدید کرده و تلاش نموده ، اما کاری از پیش نبرده است چرا که ملت ایران ملتی قدرتمند است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان مولفه های قدرت مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: اولین مولفه قدرت در نظام ایمان به خدا است که اساس تشکیل جبهه انقلاب و حزب الله با همین ایمان شناخته شده و در آیات نورانی قرآن کریم نیز معرفی شده است ؛ مولفه بعدی در نظام جمهوری اسلامی دین، فقه و آموخته هایی است که ما از ارزش های الهی داریم ، قدرتمندی کشور به لحاظ دلدادگی به آموزه های دینی است لذا فقه عامل قدرت کشور ما است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص مولفه سوم قدرت در جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: دیگر مولفه قدرت ما امام ، مقتدا و رهبری بصیرت آفرین در این نظام است که دوست و دشمن رمز اقتدار در این کشور و نظام را جایگاه والای رهبری می دانند.

عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: مولفه قدرت در نظام ما مردم با بصیرت و اهل خطر کردن در عرصه های مختلف اجتماعی اند، مردم آماده این روح مقاومت و ایستادگی و خطر کردن را همواره حفظ نموده اند .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، افتخار ، وضعیت اجتماعی مطلوب و روحیه خوب مردمی است و سخن اول در سطح منطقه، جهان و عرصه بین المللی دارد؛ ایران امروز نماد پناه مظلومان و مستضعفان عالم است .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 اظهار داشت: این حضور نقطه ارزش مندی از اقتدار ، عزت، مردم داری و دموکراسی در عرصه جهانی برای نظام بود، لذا دشمن برای آنکه این شرینی را در کام ملت تلخ کند، توطئه کرد، چرا که حس می کرد جای پایی در کشور یافته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه "توهم تقلب" اسم رمز برای کشاندن مردم به خیابان بود ، دشمن سوار بر لایه های تردید و فتنه در جامعه شد اما رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فرمودند که دشمن را امیدوار نکنید و به سخن او کشور ندهید که متاسفانه مدعیان توجه نکرده و با ادامه فتنه به جایگاه ولایت فقیه و مقدسات اسلامی ما هجمه نمودند

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم دو جبهه حزب الله و حزب شیطان را معرفی کرده است یادآور شد: کسانی که خدا را فراموش کنند دچار خود فراموشی شده، انسانیت را ترک می کنند و در جبهه حزب الشیطان  قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امیر المومین(ع) علت فتنه ها را هواهای نفسانی بیان کرده اند گفت: در فتنه 88 به وضوح تبعیت از هواهای نفس را در فتنه گران دیدیم که با دروغ بزرگ خود ظلم بزرگی به اعتماد مردم در فرایند انتخابات نمودند.

عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری افزود: شاخص خط امام (ره) تبعیت از ولی فقیه و وحدت و استکبار ستیزی است، امام (ره) بارها فرمودند خط خود را در جریان مبارزه و انقلاب با مواضع دشمن مشخص کنید

تولیت آستان مقدس قدس رضوی در پایان با بیان اینکه شاخص مهم قرآن کریم برای جامعه دینی، مراقب بودن نسبت به دشمن است گفت: مذاکره کنندگان ما در عین مذاکره باید خشم بسیار در دلشان نسبت به دشمن داشته باشند، فتنه امروز آن است که شیطان و دشمن و آمریکا را مورد اعتماد بخوانیم .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان یادآور شد: آنچه دیروز شاهد بودیم آزادی خرمشهر بود ، امروز آزادی حلب را داریم و فردا ان شاء الله شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha