چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خانواده

حوزه / کارشناس تربیتی در جمع بانوان طلبه قزوین، گفت: دشمنان درصدد متلاشی ساختن کانون خانواده هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم جلالی، امروز در جمع طلاب و اساتید  مدرسه علمیه کوثر خواهران به اهمیت خانواده در جامعه اشاره کرد و گفت: در جوامع اسلامی که حتی مردان بزرگ از دامن آنان به معراج می روند، زن جایگاه والایی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی دارد که امام صادق(ع)  در این زمینه می فرمایند: «خوشبخت کسی است که مادرش دارای گوهر گرانبهای عفت باشد.

کارشناس مسائل تربیتی خاطرنشان کرد: نخستین و مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است و اولین مربیان و معلمان فرزندان پدر و مادر هستند.

وی افزود: خانواده به مانند هسته اصلی و اولیه جامعه بوده، و حالات فکری و روانی انسان را شکل می دهد و کودک از زمان تولّد تا سالیانی چند، در تماسی مستقیم و انحصاری با خانواده است. اسلام از همان ابتدای تولد برنامه ها و دستورات خاصی را برای رشد و تربیت کودک تنظیم فرموده و اجرای آن را بر عهده خانواده قرار داده است.

جلالی تصریح کرد: خانواده رایج‌ترین وآشناترین نهاد برای هر انسان است و هیچ انسان  متمدنی را نمی شناسیم که  خارج از خانه رشد و پرورش یافته باشد.

وی ادامه داد: اسلام خانواده را از مهمترین و اساسی ترین واحدهای اجتماعی می داند که بنای آن بر الفت و همدلی و همدمی استوار گشته و این بنا محبوب ترین بناها در پیشگاه خداوند بوده روابط آن بر مودت و رحمت پایه گذاری شده و گرمی کانون خانواده مورد توجه عمیق اسلام است

کارشناس مسائل تربیتی بیان داشت:  اسلام خانواده را کانون اخلاقی جامعه می داند و نوع تربیت و ارتباطات موجود در خانواده موجب وحدت و منش اجتماعی است، لذا دشمن به این مهم پی برده و درصدد ضربه زن به کیان آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha