جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: پیروزی خط مقاومت در حلب نقطه عطفی در جنگ این خط و محور با تروریست ها و برای کل منطقه است؛ زیرا با این پیروزی نقشه استکبار جهانی برای منطقه برآب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به سالروز، نهم دی ماه گفت: امت انقلابی ما امسال در بزرگداشت این روز حماسی سنگ تمام گذاشتند و روسای سه قوه نیز مباحث لازم را مطرح کردند.

وی افزود: حماسه 9 دی در پی حادثه اسف باری اتفاق افتاد که بهانه آن اعتراض به نتیجه انتخابات سال 88 بود؛ رهبر انقلاب معترضین را به آرامش دعوت کردند؛ ولی گردانندگان اصلی این ماجرا نمی خواستند این مساله با آرامش حل شود ولی با تحریک آشوب گران و برخی فعالان مجازی بر آتش فتنه افزودند و ضد انقلاب نیز این فتنه را میدان داری می کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: رهبر انقلاب به یکی از کاندیداها فرمود؛ جنس تو با ضد انقلاب فرق می کند و سپس فرمود، شما این کار را آغاز می کنید، ولی نمی توانید جمع کنید؛ دشمن نیز مغرورانه شورش ها را در کشور مدیریت کرد و علنا گفتند که انتخابات بهانه است و هدف ما اصل نظام است.

تولیت آستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: این آشوب ها کار کسانی که به هر دلیل به کاندیدای پیروز رای ندادند نبود؛ زیرا این افراد از میان امت انقلابی ما بودند که در همه انتخابات هم همین گونه بوده است.

وی گفت: در این میان نباید از هدایت ها و مدیریت ها  رهبری نیز به سادگی گذشت؛ ایشان صف حزب الله را از  حزب شیطانی جدا کردند که این جداسازی هزینه و وقت گذاشت؛ در این میان نتانیاهو و اوباما از یکی از کاندیداها نام بردند، ولی این شخص هیچگاه از آنها برائت نجست.

امام جمعه قم بیان کرد: فتنه گران آسیب های زیادی به اعتبار و حیثیت کشور زدند؛ دشمن طمع کرد و با همین بهانه بر فشار خود افزود که یکی از آنها فشارها در بحث هسته ای بود؛ فتنه گران در این کوران چیزی جز سرافکنی بدست نیاوردند.

وی افزود: نتیجه این حادثه تلخ نیز قابل بررسی است؛ دست قدرت خدا از آستین ملت با بصیرت ایران بیرون آمد و این مردم ولایی عصاره هشت سال دفاع مقدس را در یک روز حسینی به میدان آوردند و ضربه ای به پیکره فتنه گران زدند که تا امروز نیز نتوانستند سربلند کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: ریشه فتنه در خارج از کشور معلوم است واهداف آنها مشخص می باشد،  ولی در داخل نیز فتنه ریشه دار بوده است؛ امام علی(ع)بیان کردند که ریاست طلبی، حب جاه و مقام و حسادت این فتنه ها را ایجاد می کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: فتنه تمام نشده است؛ فتنه امروز تلاش برای اعتماد کردن به دشمن قسم خورده انقلاب یعنی آمریکای جنایت کار است.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت شهید ستاری اظهارکرد: رهبری فرمود،  شهید ستاری از نظر فکری و علمی و ذهنی و عملیاتی و انگیزه و ایمان وحضور در عرصه های دشوار یک نخبه به تمام معنا بود.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: دو همایش حوزوی در قم برگزار شد که اولین آن همایش حوزه انقلابی بود و دوم همایش چهلمین سالگرد وفات آیت الله میلانی بود که ایشان نیم قرن به تدریس فقه و اصول پرداخت؛ از میان آثار فراوان ایشان به کتابی که در خصوص فضایل اهل بیت(ع) نوشته بودند علاقه خاصی داشتند.

وی افزود: ایشان از شروع نهضت امام به ایشان علاقه داشتند؛ به نقل از پدرم، آیت الله میلانی امام راحل را سلام الله علیک خطاب کردند و گفتند در اینجا بحث رهبری مهم است نه مرجعیت؛ چنین نیست که هر مجتهدی لیاقت رهبری داشته باشد درحالی که رهبری را فقیه سیاسی و شجاعی باید به عهده بگیرد که خصوصیات برجسته ای داشته باشد که در اینجا این شخص کسی جز آیت الله خمینی(ره) نیست.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات میدانی در سوریه گفت: پیروزی خط مقاومت در حلب نقطه عطفی در جنگ این خط و محور با تروریست ها و برای کل منطقه است؛ زیرا با این پیروزی نقشه  استکبار جهانی برای منطقه  برآب شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین در خطبه اول اظهارکرد: به قول فرموده امام علی(ع) ایمان و تقوا با هم وحدت دارند و کسی که ایمان ندارد قطعا تقوا نیز ندارد و کسی که تقوا ندارد قطعا ایمان ندارد.

وی در ادامه با اشاره به یک بحث تفسیری درخصوص دوستی مومنان با کفار گفت: خداوند به مومنین می فرماید، در دل خود محبت کفار را دارید در حالی که کفار نسبت به ایمان و باورهای شما کفر می ورزند؛ در اینجا خداوند غیرت دینی مومنان را گوشزد می کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)اظهارکرد: امروز نیز افرادی به ظاهر نام مسلمان را یدک می کشند، ولی با صهیونیست ها می رقصند و مشروب می نوشند، ولی با مسلمانان دیگر به جنگ می ورزند؛ آنها در یمن و سوریه و عراق مسلمانان را از بین می برند.

امام جمعه قم بیان کرد: خداوند به مومنان می فرماید که نفرت کفار با مومنان تمامی ندارد و در دل نیز ازبغض و کینه شما لبریز هستند و تا زمانی که شما را از پای نیاندازند از پا نمی نشینند؛ خداوند در ادامه می فرمایند که این شما برخی از مومنان هستید که آنها را دوست دارید درحالی که کفار اصلا شما را دوست ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha