پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان بر همبستگی امت اسلامی و عربی در مقابله با تروریسم تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که سال آینده، سال نابودی تروریسم تکفیری و برقراری امنیت و تحکیم اصول اسلام اصیل باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای نماز جمعه لبنان این هفته در خطبه های خود از آتش بس صورت گرفته در سوریه ابراز خشنودی کرده و تاکید کردند: پیروزی حلب، به معنی آغازِ پایان این پروژه با تمام ساز و کارهای تکفیری و تروریستی است و در مقابل پیروزی محور مقاومت در پی داشت.

آیت الله قبلان: ملت لبنان باید از تمام نیروها برای مقابله با تروریسم حمایت کنند

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه با گذشت امسال یک صفحه از زندگی را ورق می زنیم و سالی از عمرمان کم می شود، تاکید کرد: سال جدید، زمان خوبی است که اعمال خود را محاسبه کنیم و کژی ها را اصلاح کنیم و راهی را که در آن قدم می گذاریم درست انتخاب کنیم، قبل از اینکه روزی برسد که دیگر نه مال و نه فرزند برای انسان سود دارد. درست نیست که جشن آغاز سال جدید با فسق و فجور، لهو و اعمال حرام همراه شود.

وی اشاره کرد: همه مؤمنین و افراد بشر باید برای خود، خط مشی سیاسی درستی را انتخاب کنند و در این امر به راه حق و یاری مظلوم، مبارزه با باطل که همان طاغوت، استبداد، فقر، جهل، عقب ماندگی،تعصب، خشونت و تروریسم است، پایبند باشند. آنچه ما اکنون از کشتارها، و انفجارهای تروریستی و اعمال وحشیانه می بینیم، همه ی این ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. این تروریسم به آفتی جهانی تبدیل شده که همه را مورد حمله قرار داده و در واقع دشمن تمامی بشریت محسوب می شود.

آیت الله قبلان گفت: رهبران مسلمین و عرب باید در مبارزه با تروریسم، همبستگی داشته باشند به ویژه منطقه، کشور و ملت ما از سوی تروریست های تکفیری صهیونیستی مورد تهدید واقع شده اند. لذا از کشورهای دوست و هم پیمان لبنان می خواهیم که از ارتش آن حمایت کند و تجهیزات نظامی و فناوری جدید که توطئه ها و برنامه های تکفیری ها را خنثی سازد، در اختیار آن قرار دهد.

آیت الله نابلسی: اگر جانفشانی های مقاومت نبود، الان کشوری به اسم لبنان وجود نداشت

آیت الله عفیف نابلسي در خطبه های نماز جمعه که در شهر صیدای لبنان ایراد گردید، گفت: راه حل سیاسی در سوریه این بار به طور جدی در حال اجراست به ویژه بعد از نشست دوم که اخیراً در مسکو برگزار شد و طرف های ایرانی، ترکیه و روسیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و آتش بس و تصمیم برای مبارزه با داعش و النصره به طور مشترک توافق کردند.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید شاهد یک توافق حقیقی باشیم که فاجعه سوریه را که شش سال است ادامه دارد، متوقف سازد و آبادانی را به سوریه بازگرداند و بحران اوضاع را که تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است، کاهش دهد.

آیت الله نابلسی در پایان سخنان خود گفت: ما از تمامی مدافعان شجاع تشکر و قدردانی می کنیم؛ چراکه اگر جانفشانی ها و دفاع و حمایت آنان نبود، الان کشوری به نام لبنان وجود نداشت و این کشور همچون سایر کشورهای منطقه درگیر فتنه انگیزی، جنگ و فروپاشی می شد. ما از سید حسن نصر الله که مایه شرافت امت اسلامی و در رأس مقاومت است تشکر می کنیم.

شیخ حبلی؛ سال آینده، سال نابودی تروریسم و تحکیم اصول اسلام اصیل است

شیخ صهیب حبلی از ارتش و اطلاعات لبنان به خاطر کشف هسته های تروریستی و بازداشت تعدادی از مرتبطین با گروهک های مسلح تروریستی تشکر و قدردانی کرد و گفت: این مسئله نشانگر این است که چشمان ارتش خواب نیست و برای حفظ امنیت لبنان همیشه بیدار است.

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه ابراز امیدواری کرد: با آغاز سال جدید امنیت و استقرار بر سوریه حاکم شود و توافق نامه آتش بس به توافق نامه دائمی تبدیل شود تا امنیت و صلح به سوریه و دولت هم پیمان مقاومت برگردد.

وی تاکید کرد: اگر جانفشانی شهدایی که خاک سوریه را از لوث وجود تروریست ها در حلب و سایر شهرهای سوریه پاک کردند، نبود، آتش بسی صورت نمی گرفت. این شهدا بودند که تروریست ها و کشورهای حامی آن را مجبور به سازش و پذیرش آتش بس کرد.

شیخ حبلی در پایان خطبه ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال نابودی تروریسم تکفیری و برقراری امنیت و تحکیم اصول اسلام اصیل باشد.

شیخ دعموش: پیروزی حلب آغاز نابودی تروریسم تکفیری و پیروزی مقاومت است

شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه از متدینین و عاقلان خواست تا در شب عید و آغاز سال نو میلادی از پرداختن به اعمال نامناسب هم چون شراب خواری، بازی قمار و لهو و اعمال حرام خودداری کنند و به اعمال نیک و سودمند و کار خیر بپردازند.  

وی در رابطه با مسائل منطقه گفت: پروژه ویرانی منطقه، تقسیم و ازهم پاشی ملت ها و کشور ها با فتنه ها، درگیری ها و جنگ ها با آزادی حلب رو به خنثی شدن و نابودی است.

شیخ دعموش تاکید کرد: پیروزی حلب، به معنی آغاز پایان این پروژه با تمام ساز و کارهای تکفیری و تروریستی است و در مقابل پیروزی محور مقاومت در پی داشت. راه حل سیاسی در سوریه پیاده خواهد شد و گروهک های تکفیری تروریستی از راه حل نظامی یا از تحقق دستاوردهای میدانی ناامید خواهند شد.

وی اشاره کرد: پیروزی حلب به این معنی نیست که این جنگ پایان یافته است، این جنگ همچنان پابرجاست و ادامه دارد، ما آن را تکمیل خواهیم کرد و محور مقاومت از این جنگ فاجعه بار جهانی پیروزمند خارج خواهد شد؛ چرا که مقاومت در منطقه بر مبارزه تا دستیابی به پیروزی نهایی به خواست خداوند، مصّر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha