جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه / آیت الله فاضل لنکرانی به برکات فراوان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اشاره کرد وگفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران در سایه استقلال سیاسی به استقلال اقتصادی دست پیدا کرد.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در حاشیه مراسم غبار روبی حرم مطهر محمد هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، به عدم استقلال سیاسی کشورمان در زمان طاغوت اشاره کرد و اظهارداشت : در ایران و در  دوران ستم شاهی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی وجود نداشت، به طوری که در آن زمان مجلس و نخست وزیر تمام دستورات را ازکشورهای خارجی و به خصوص آمریکا دریافت می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: ایران درزمان طاغوت به دلیل نداشتن استقلال سیاسی نتوانست در جنبه های مختلف از جمله اقتصادی رشد کند .

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با بیان اینکه بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران، هرچند موانع خیلی مهمی درسرراه کشور وجود داشت و کشاورزی ما درحال نابودی بود ولی به دلیل برنامه ریزی های خوبی که دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران دراوایل انجام دادند، توانستیم در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، پتروشیمی، دارویی، و ... بسیاری از احتیاجات خود را در داخل تولید و تامین کنیم .

آیت الله فاضل لنکرانی یادآورشد : هر چند طی چند سال اخیر خصوصا در دولت های گذشته براثر سوء مدیریت ها مشکلات و دغدغه های فراوانی برای مردم و کشور به وجود آمد، ولی سرمایه های کشور با تصمیم نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین، در راستای عمران و آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی صرف می شود که خود این هم به معنای استقلال اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه  آینده و روند اقتصادی کشور را خیلی روشن می بینیم، تصریح کرد : هرچند دشمن دائما درصدد فلج کردن نظام اسلامی ایران می باشند  و نمونه بارز آن وضع تحریم ها علیه ایران است، اما با استقلال اقتصادی، کشور توانست در مقابل تمام تهدیدات و تحریم های ظالمانه مقاومت کند و درآینده هم اثرات خوب استقلال سیاسی و اقتصادی  را خواهیم دید .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha