جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره آشنایی با مبانی وحدت اسلامی در زیمباوه

اختصاصی حوزه – دوره آشنایی با مبانی وحدت اسلامی در شهر حراره زیمباوه برگزار شد. در این دوره که شیوخ شیعه، سنی و صوفی شرکت کردند، حجت الاسلام یحیی جهانگیری، دانش آموخته حوزه علمیه قم مبانی وحدت اسلامی را تدریس کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دوره آشنایی با مبانی وحدت اسلامی در شهر حراره زیمباوه برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به همت پژوهشگاه مطالعات تقریبی(وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی) و هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه برگزار شد، 30 تن از شیوخ شیعه، سنی و صوفی شرکت کردند.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری، دانش آموخته حوزه علمیه قم و از مبلغان فعال در عرصه بین الملل در این دوره آموزشی به تدریس مبانی وحدت اسلامی اهتمام داشت.

مهمترین موضوعات و محورهایی که از سوی حجت الاسلام جهانگیری مطرح شد عبارتند از : مبانی و مشترکات وحدت پیامبر در منابع فریقین ، مشترکات مذاهب فقهی اسلامی ، اهل بیت در صحاح سته ، خطر جریان های تکفیری و آشنایی با پیشگامان جریان های تکفیری.

خاطر نشان می شود آئین اختتامیه این دوره آموزشی امروز با حضور وزیر فرهنگ زیمبابوه و تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی برگزار شده و در آن پیام آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع التقریب قرائت شده و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی سخنرانی خواهد داشت.

در این مراسم همچنین از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» که از سوی پژوهشگاه مطالعات تقریبی گردآوری شده رونمایی می شود.

اخبار و تصاویر تکمیلی از آئین اختتامیه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha