چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بصیرت

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه محفل عصر شعر «بصیرت و روشنگری دینی» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور شاعران از ملیت ها مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در محفل عصر شعر "بصیرت و روشنگری دینی" که به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور شاعران از ملیت ها مختلف برگزار شد، با بیان ضرورت توجه به امر هنر به خصوص شعر ابراز داشت: شعر زبان گویا به غیر از متعارف است که مورد مقبول احاد جامعه می باشد لذا باید جامعه المصطفی با بهره مندی از این ظرفیت ها در جهت توسعه اهداف بلند مدت خود گام بردارد.

وی در ادامه ابراز داشت: ویژگی خاصی در شعر می باشد که در هنرهای دیگری هم نهفته است و این که ما سخن عادی داریم که بر اساس منطق و استدلال محقق می شود و همواره انسان سخن و مدعا بدون دلیل را نمی پذیرد، ولی ما وقتی وارد وادی هنر و شعر می شویم اصول و قواعد تغییر میکند همچون موسیقی که نیاز به درک معنا نیست بلکه گاهی در انسان تاثیر می گزارد که حتی کلامی در ان وجود ندارد.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیان  بهرمندی از ظرفیت های شاعران در امر شعر خاطر نشان ساخت: خداوندبه شما شاعران طبع لطیف و ارزشمندی را ارزانی کرده است، تا بتوانید با این طبع انسان ها را به سوی نور دعوت کنید، چرا که خداوند این طبع را به هرکس نمی دهد و شکرانه آن این است که در مسیرش قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان در مسیر رشد و تعالی بصیرت لازم را نداشته باشد حتی آن علم هم حجاب اکبر خواهد شد بدین معنا که انسان بی بصیرت می تواند با تمامی ثروت های علمی، عرفانی، اخلاقی و... زمینه ساز سقوط را در خود فراهم می کند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مرادی دولت آبادی مدیرکل فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی، در بیان اهمیت توجه به مقوله بصیرت در تبلیغ معارف الهی، ابراز داشت: دفاع از دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی که انقلاب از مصادیق اصول اصلی اسلام ناب است این جلسه تشکیل یافته تا صاحبان هنر قدسی شعر با طبع لطیف خودشان بتوانند یک هم افزایی داشته باشند تا شاید تحقق بخش آن اهداف بلندی که برای شعر در جهت انتقال معارف ناب اسلام است محقق گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha