جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام گفت: مسئله دین باوری باید جزء ذات انسان باشد و در مسئولیت های حساس مواظبت بیشتری نیاز است تا مسئولینی که باورهای دینی درستی دارند منصوب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: شهر مقدس قم به لحاظ ویژگی های خاص خودش حرم اهل بیت(ع) است و تنها مرکز شیعی است که معارف اهل بیت(ع) را درسراسر جهان منتشر می کند و خاستگاه انقلاب بوده و مرجعیت جهان اسلام نیز در این شهر وجود دارند.
امام جمعه قم افزود: حساسیت ها باید نسبت به شهر قم حفظ شود به طوریکه هم افراد شایسته در مسند ها حضور داشته باشند و هم اینکه این مسئولین انتصابی، باور داشته باشند که این شهر یک مکان مقدس بوده و فراجناحی و سلیقه ای عمل کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: شکی نیست که شهر و مکان ها با همدیگر متفاوت هستند، لذا شهر قم یک مکان خاص و ویژه است و باید نگاه های ویژه ای به این شهر شود.
وی اظهار داشت: در قم، حرم کریمه اهل بیت(ع)، حوزه های علمیه و مسجد مقدس جمکران وجود دارد و این مساله بر امور فرهنگی تاثیر گذار است.
امام جمعه قم اضافه کرد: مسئله دین باوری باید جزو ذات انسان باشد و در مسئولیت های حساس مواظبت بیشتری نیاز است تا  مسئولینی که باورهای دینی درستی دارند منصوب شوند.
تولیت آستان مقدس افزود: تمامی رفتار و کردار مسئولین جمهوری اسلامی زیر ذره بین نگاه های مردم است و خوشبختانه مسئولین این شهر افراد متدین و دین باوری هستند.
وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب در متن عمومی جامعه گفت: مردم باید از روی اعتقاد به سمت حجاب و عفاف بروند نه خوف و ترس که البته جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن قوانین حاکمیت نیز در این مسیر می تواند تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خاتمه با تبیین نقش خانواده ها در ترویج عفاف و حجاب در جامعه خاطر نشان کرد: نقش خانواده ها در مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم است و همانگونه که والدین به فکر معیشت فرزندان خود هستند، باید به فکر تربیت اسلامی آن ها نیز باشند، چرا که روز قیامت باید پاسخگوی این مسئله باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha