پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شعبان تقی خانی- کارشناس فرهنگی

حوزه / حجت الاسلام تقی خانی گفت: امروز جوانان با توجه به شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند، مشکل دارند و در این راستا باید روحانیون با احساس مسئولیت، عالمانه به شبهات پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین شعبان تقی خانی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر خواهران قزوین که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزارشد، گفت:  معرفت به خدا، عبودیت و بی‌نیازی از غیر سه راز خلقت است.

وی با تاکید بر ضرورت خداشناسی، افزود:  خداوند تمام رهنمودها را در قرآن کریم آورده است، ما باید کتاب خدا را مطالعه و به رهنمودهایش عمل کنیم، تا سعادتمند شویم.

این استاد حوزه در ادامه  به آثار و فواید نماز اشاره کرد و گفت: نماز خواندن آثار و برکات زیادی دارد و نخواندن نماز و سبک شماردن آن نیز مضرات زیادی به همراه  دارد.

حجت الاسلام تقی خانی به موضوع بصیرت در جامعه نیز اشاره وخاطرنشان کرد: رسالت حوزه های علمیه، رسالت انبیای الهی است؛ حوزه ها با تربیت طلاب آگاه، با بصیرت و انقلابی، حافظ دین و دیانت مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز جوانان با توجه به شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند، مشکل دارند و در این راستا باید روحانیون با احساس مسئولیت، عالمانه به شبهات پاسخ دهند.

این استاد حوزه در پایان به نقش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه های خواهران در عرصه تعلیم و تربیت دینی و اسلامی بانوان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha