پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 404176
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
در مسجد و کلیسایی که درست روبروی یکدیگر قرار گرفتند

حوزه/ پیروان ادیان مختلف در جشن سال نو در کلیسایی جمع شدند که درست روبروی مسجد مسلمانان واقع شده و روابط خوبی با همسایگانش دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، مسلمانان، مسیحیان، هندوها، بودایی‌ها و سیک‌های شهر ساحلی میری که در شمال ایالت ساراواک در مالزی واقع شده است، برای جشن سال نو در یک کلیسا جمع شدند. این کلیسا درست روبروی مسجد مسلمانان واقع شده است.
این کلیسا و مسجد که در فاصله بسیار نزدیکی از همدیگر واقع شده‌اند در 50 سال گذشته همسایگان خوبی برای یکدیگر بوده‌اند، پارکینگ مشترکی داشته و مراسم عبادی و نمازگزاری طرف مقابل را تسهیل کرده‌اند.
روز گذشته جشن سال نو در محوطه کلیسای چوپان خوب  برگزار شده و مسلمانان و پیروان دیگر ادیان و مکاتب مالزی برای ابراز همدلی و اتحادشان، در این مراسم حضور یافتند. در این مراسم مسلمانانی از مسجد نعیم و مسیحیانی از کلیسای آنگلیکان و متدویست و کاتولیک‌ها نیز حضور داشتند.
دونالد جوت کشیش کلیسا از حضور پیروان ادیان مختلف در این جمع ابراز خرسندی کرده و گفت: این اتحادی که ما داریم نسبت به مناطق مختلف مالزی بی‌نضیر و منحصر به فرد است و ما باید به هر طریق ممکن آن را حفظ کنیم زیرا روی آن نمی‌توان قیمت گذاشت.
ریاست مجلس نیز گفت: به اشتراک گذاشتن شیوه مسلمانان در زندگی است.
لی کیم شین، معاون وزیر گردشگری ایالت ساراواک نیز  که به همراه چند تن از سیاستمداران دیگر مالزی در این مراسم حضور داشت، از تلاش‌های مسلمانان و مسیحیان این مسجد و کلیسا برای ایجاد اتحاد و مبارزه با افراط‌گرایی قدردانی کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha